واعظ‌زاده مدیرعامل شرکت پدیده شد کاهش نرخ رشد پول در فروردین ماه ۱۴۰۳ گران‌فروشی در صدر تخلفات بانوان آرایشگر در مشهد | مهر و موم یک آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | سکه امامی از رشد قیمت در بازار طلا جا ماند پلمب یک کارخانه ماکارونی در تهران (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستور رئیس‌جمهور برای رسیدگی به دغدغه اخیر طلافروشان بیش از ۸ هزار بنگاه املاک در مشهد به کد کیوآر تجهیز شدند بیش از ۲ میلیون پروژه نهضت ملی مسکن چشم انتظار مشارکت‌های مردمی نفت سنگین ایران گران‌تر شد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) حدود ۶۰۰ تن ریواس از این شهرستان خراسان رضوی برداشت شد شرکت دخانیات ایران به دلیل فروش توتون فاسد ۱۶۰ میلیارد تومان جریمه شد چرا یارانه امروز واریز نشد؟ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بلوار توس مشهد و فایل‌های اجاره قیمت مناسب (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ثبت‌نام برای فروش ۳ خودروی سایپا به تعویق افتاد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا سرمایه‌گذاری برای نصب پنل‌های خورشیدی در خراسان‌رضوی به‌صرفه است؟ قیمت روز ارز‌های مبادله‌ای (۲۵ اردیبهشت) | دلار کاهشی شد احیای کم‌جانِ بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) توزیع گوشت گرم گوسفندی تنظیم‌بازار در فروشگاه‌های «شهرما» مشهد + آدرس (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی برداشت ۸۵ هزار تن پسته در خراسان رضوی نمایشگاه کار شرق کشور خردادماه در مشهد برگزار می‌شود معنای «فوق العاده خاص» در فیش حقوقی چیست؟ | کدام کارمندان مشمول این امتیاز می‌شوند؟ نرخ دلار به کمتر از ۶۰ هزار تومان نزول کرد | حباب سکه چقدر شد؟ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) برای اجرای طرح‌های اضطراری تأمین آب مشهد ۴۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است
سرخط خبرها

نرم افزار تعیین اجاره‌بهای مسکن در مشهد هوشمندتر و متفاوت‌تر از پارسال عمل می‌کند

  • کد خبر: ۲۲۰۸۰۷
  • ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲
  • ۵
نرم افزار تعیین اجاره‌بهای مسکن در مشهد هوشمندتر و متفاوت‌تر از پارسال عمل می‌کند
رئیس اتحادیه مسکن مشهد گفت: نرم‌افزار تعیین اجاره‌بهای مسکن در مشهد هوشمندتر و متفاوت‌تر از پارسال عمل خواهد کرد.

حسین رستمی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره وضعیت بازار مسکن تشریح کرد: در خصوص افزایش اجاره‌بهای مسکن با توجه به اینکه بازار موازی ارز و طلا و نهاده‌های اولیه مسکن در قیمت تمام شده مسکن نقش دارند، اگر درخصوص افزایش اجاره‌بهای مسکن بخواهیم نظری بدهیم باید حتما قیمت تمام‌شده مسکن را بتوانیم مدیریت کنیم.

به گفته وی، بازار مسکن از ابتدای سال در رکود بوده و رونقی در حوزه مسکن نبوده، اکنون هم این رکود پابرجاست و باید منتظر بمانیم بحث تولید مسکن توسط دولت به کجا می‌رسد تا فاصله عرضه و تقاضا کم شود.

رئیس اتحادیه مسکن مشهد در خصوص اجاره بها مسکن گفت: از پارسال دستور بر این بود ۲۰ درصد افزایش اجاره‌بها اعمال شده و نرم افزار تعیین اجاره‌بهای مسکن به عنوان ابزار‌های بازدارنده افزایش اجاره‌بها اجرا شود. امسال هم نرم افزار تعیین اجاره بها مسکن به صورت هوشمند و متفاوت از پارسال طراحی کردیم و قیمت‌ها نسبتا به روز است و شهروندان می‌توانند در واحد‌های صنفی از این نرم افزار استفاده کنند.

وی در خصوص بازدارندگی این ابزار‌ها برای کنترل بازار مسکن یادآورشد: در کنار الزام‌هایی که برای کنترل هرچه بهتر اجاره‌بهای مسکن در مشهد اتخاذ شده، ساخت و تولید مسکن هرچه سریعتر باید به مرحله عرضه برسد؛ چراکه کمبود مسکن نسبت به تقاضا مشهود است.

رستمی افزود: اگر شاخص عرضه و تقاضا نزدیک باشد، طبیعتاً بحث افزایش قیمت هم محسوس نیست. ضمناً مواردی که به صورت غیرطبیعی در جریان است مثل نوسانات ارزی و دلاری، در بازار مسکن تأثیرگذار است که مسلماً اگر بازار‌های هیجانی کنترل شود، این بازار افزایشی نخواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید مهدی رضوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
0
1
یکی به این رئیس اتحادیه بگه یا تو باغ نیستی یا اطلاعاتت کم هست آخه یک املاک بیار بر اساس نرم افزار خونه اجاره بده خدا رحم کنه به مستاجر بی نوا
سید مهدی رضوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
0
1
یکی به این رئیس اتحادیه بگه یا تو باغ نیستی یا اطلاعاتت کم هست آخه یک املاک بیار بر اساس نرم افزار خونه اجاره بده خدا رحم کنه به مستاجر بی نوا
ناشناس
Finland
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
0
3
شما را به خدا قسم نرم‌افزار اجاره بهای واقعی را هرچه زودتر فعال کنید.سال قبل که صاحبخانه اجاره را تمدید کرد بیش از صد درصد اضافه کرد و اگر امسال هم همین‌طور بی حساب‌کتاب باشد، خدا می‌داند چه آواری روی سرمان خراب شود.
روضه گل مرادی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
3
سلام شمارابه خدافکری به حال مامستجران بکشد
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
0
0
جهت راستی آزمایی به چند تا دفتر املاک مراجعه کردم و در مورد نحوه تعیین اجاره بها برای سال جدید پرسیدم و حتی گفتم: شنیدم که برای سال جدید نرم افزار بصورت خودکار، اجاره بها را تعیین میکند، انکار کردند و گفتند چنین چیزی نیست و باید با صاحبخانه به توافق برسید. حالا راست میگویند یا دروغ، خدا عالم است.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->