فردا (۲۵ اردیبهشت) یارانه این دهک‌ها واریز می‌شود | مبلغ یارانه چقدر است؟ منتظر کاهش بیشتر قیمت دلار باشید | قیمت دلار چقدر کاهش خواهد یافت؟ پیش‌بینی بورس (سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | سطوح حمایتی نماد‌ها منجی شاخص کل می‌شود؟ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه (سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | سکه امامی به کف شیرین خرید رسید جزئیات طرح فروش سایپا ویژه دهه کرامت ۱۴۰۳ اعلام شد + جدول و لینک ثبت‌نام نایب رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: کاهش ساعت کاری نیاز به نگاه کارشناسی‌ بیشتری دارد توضیحات اتاق اصناف مشهد درباره «شناسه یکتا»ی اصناف عقب‌نشینی ۳۲ هزار واحدی بورس | ۹۰ درصد نماد‌ها منفی شد! (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حدود ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین، سطح زیر کشت هندوانه بذری در خراسان‌رضوی است ارزان‌ترین و گران‌ترین گوشی‌های سامسونگ سریA چند؟ (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنعانی: وزارت حقوق بشر آمریکایی و صهیونیستی دو روی یک سکه‌اند پیش ثبت‌نام اینترنتی توزیع لاستیک به زودی آغاز می‌شود قیمت گوشت قرمز و گوشت مرغ در بازار امروز (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۴ بنگاه املاک از ابتدای سال در مشهد | در ادامه بازرسی‌ها ۲ بنگاه املاک پلمب شد آخرین خبر درباره طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرار مالیاتی ۵۰ میلیاردی ۴ طلافروش در اردبیل آغاز مرحله جدید ثبت نام خودرو‌های وارداتی از امروز دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول قیمت رئیس اتحادیه طلافروشان: با بستن مغازه‌ها هیچ کاری درست نمی‌شود ثبت موجودی طلا برای طلافروشان الزام نیست قیمت ارز‌های مبادله‌ای در بازار امروز (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سکه یک کانال عقب نشینی کرد | حباب سکه امروز چقدر است؟ (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | هایما در آستانه ۲ میلیاردی شدن (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) با چقدر نقدینگی می‌توانیم در بولوار امام‌خمینی(ره) مشهد، خانه اجاره کنیم؟ اینفوگرافی | کدام استان‌ها رکورددار چک برگشتی هستند؟ آیا تابستان امسال با کمبود برق مواجهیم؟
سرخط خبرها

صاحبان ماینر‌های غیرمجاز نقره داغ می‌شوند

  • کد خبر: ۲۲۴۸۶۰
  • ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۸
صاحبان ماینر‌های غیرمجاز نقره داغ می‌شوند
وزارت نیرو امسال برنامه نقره‌داغ کردن ماینر‌های غیرمجاز را به طور جدی در دستور کار دارد، تا جایی که طبق اعلام سخنگوی صنعت برق قرار شده در صورت کشف دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز، صاحبان دستگاه‌ها از زمانی که مشخص شود به صورت غیرمجاز از برق استفاده کرده‌اند، تا یکصد برابر تعرفه‌های برق مشمول جریمه شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، تاکنون بیش از ۸۰۰۰ مرکز غیرمجاز شناسایی و از این مراکز بیش از ٣٠٠ هزار دستگاه ماینر گردآوری و تحویل مراکز قضایی شده است. آنطور که برآورد شده برای تامین برق این دستگاه‌های غیرمجاز باید نیروگاهی به بزرگی ١١٠٠ مگاوات احداث شود که عدد بالایی است.

درحال حاضر کار رصد، رهگیری و شناسایی ماینر‌های غیرمجاز به صورت پیوسته در حال انجام است و آنطور که رجبی مشهدی - مدیرعامل توانیر اعلام کرده براساس قوانین جدید ماینر‌های کشف شده، امحا خواهد شد.

وی با توصیه به علاقمندان این کسب و کار برای دریافت مجوز‌های لازم، گفت: دارندگان دستگاه‌های مجاز می‌توانند از ساعت ١٢ شب تا ٧ صبح بدون محدودیت نسبت به استخراج اقدام کنند.

در این بین دولت مشوق‌هایی را برای رمزارز‌های مجاز درنظر گرفته، شرکت توانیر از سرمایه گذاری‌های قانونی در این حوزه حمایت کرده و آمادگی دارد تا برق مورد نیاز مراکز استخراج رمز ارز مجاز را با تعرفه‌های مصوب تامین کند. با توجه به آثار هاویینگ، لازم است تا دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مربوط به حوزه رمز ارز به روزرسانی شود و در این زمینه از نظرات و پیشنهادات کارشناسان و فعالان این حوزه استفاده خواهد شد.

بر اساس دستورالعمل‌های موجود سرمایه‌گذاران می‌توانند با سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر در حوزه تولید رمز ارز فعالیت کنند و این مساله می‌تواند به سود رمزارز‌های مجاز باشد. این در حالی است که استخراج رمزارز غیرمجاز با استفاده از تعرفه‌های برق یارانه‌ای اعم از تعرفه برق خانگی، صنعتی، کشاورزی و تجاری در ایام اوج مصرف باعث افزایش احتمال خاموشی صنایع افت شاخص‌های کیفی برق و احتمال سوختن لوازم الکتریکی همسایگان می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->