انتصاب عجیب سرمربی والیبال در تیم‌ملی دوومیدانی! ایجادتشکل جهانی دخترانه در حمایت از دختران فلسطین حمایت از زوجین نابارور روند صعودی دارد نگاهی به جایگاه زن و خانواده در شاهنامه فردوسی تقاضای ۲۳۰۰ زوج برای دریافت تسهیلات تشویقی ۵۰۰ میلیون‌تومانی دهه‌شصتی‌ها درمان رایگان کودکان؛ سرمایه‌گذاری نو برای «سلامت» زنان بالای ۴۰ سال حتماً این آزمایش را انجام دهند زندگی‌های توخالی پرداخت وام ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون‌تومانی مخصوص بانوان با کارمزد ۴ درصد + جزئیات کاهش آمار ازدواج، پیری جمعیت و افزایش زایمان‌ها کتاب «به دنبال ماه» منتشر شد | روایتی داستانی از زندگی امام موسی کاظم (ع) ویدئو | طعم مادرانگی برای هشت فرزند معلول در «خانه کوچک کیانوش» نخستین رالی گردشگری بانوان کشور‌های آسیایی برگزار می‌شود گردهمایی بانوان هنرمند هرات و تایباد برای حمایت از کودکان و زنان غزه جزئیات پوشش بیمه‌ای رایگان برای زنان روستایی و عشایر اعلام شد ریشه‌یابی فساد جنسی افسارگسیخته در غرب روایتی از حضور بانوان خادم کنار نوزادان تازه‌متولدشده | اشک‌های شوق مادرانه روی پرچم متبرک حرم مطهر رضوی + عکس و فیلم هشدار پزشکان درباره شیوع یک ویروس سرطان‌زا در بین زوجین سلطه یهود بر صنعت مد «اینفلوئنسر‌های نوجوان» چگونه بر کودکان تاثیر روانی می‌گذارند؟ ارتباط بین شنا در استخر با ابتلا به بیماری‌های مقاربتی
سرخط خبرها
پروفسور پریرخ و رسالت شفای روح

پروفسور پریرخ و رسالت شفای روح

  • کد خبر: ۲۲۴۸۶۵
  • ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۵
انسان‌ها در سراشیبی رنج دنیا هم‌سفر ملامت‌هایی می‌شوند که روحشان را درمانده و رنجور ساخته و تیمارگر روح درمانده هم آوا با دغدغه‌های تلاطم انگیزشان، اندیشیدن در روان را به آنان آموخته تا مسیر گمشده خوشبختی را دوباره پیدا کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، زنان بسیاری از دیرباز در پیشبرد علم روان‌شناسی نقش پررنگی داشته و در ایران که مهد رشد والای زنانی توانمند و اثرگذار است “پروفسور پری‌رخ دادستان” بانویی که زاده فصل رویش سال ۱۳۱۲ تهران بود در حوزه “روان‌شناسی رشد و بالینی” علم روان را همچون مادری دلسوز در ایران متجلی ساخت.

وی که از هوش وافری بهره‌مند بودند از ۴سالگی وارد مقطع ابتدایی شده و هم‌زمان به یادگیری زبان فرانسه مشغول شد و در تمام سال‌های تحصیل، تدریس به همنوعان را سرلوحه خدمات بی‌شائبه خویش قرار می‌داد.

تلاش‌های دختر تیزهوش ایران‌زمین برای او دیپلم ادبی و علمی را از دو دبیرستان به ارمغان آورد تا در سن ۱۶ سالگی در قامت اولین زن اعزامی به خارج برای تحصیلات دانشگاهی در دومین آزمون اعزام قبول شده و پس از یک سال وارد دانشگاه ژنو شده و تحصیلات روان‌شناسی را زیر نظر اساتید مطرح دنیای غرب ادامه داد و نبوغ و پشتکار بسیار بانو دادستان با اخذ مدرک دکترا با راهنمایی استاد بزرگ روان‌شناسی بالینی” دکتر ژان پیاژه” به حد اعلای خود ظاهر گشت تا آنجا که پیشنهاد پژوهش و همکاری در مرکز شناختی نیویورک به وی داده شد؛ اما حس ستودنی وطن‌دوستی و ریشه داشتن در سرزمین اسطوره‌ای موجب شد تا در سن ۲۶ سالگی به کشور بازگشته و در اولین قدم عالمانه، نخستین مرکز هدایت حرفه‌ای و تحصیلی را در ایران راه‌اندازی نماید.

این بانوی پرتوان در سال ۱۳۵۴ به گروه روان‌شناسی دانشگاه تهران پیوسته و دیری نپایید که در سال ۱۳۶۵ استاد تمام دانشگاه شد.

جبر ناملایمات روزگار در دنیای علم در حق مادر روان‌شناسی ایران اجحاف نموده و بازنشستگی اجباری را در سال ۱۳۸۱ رقم زد.

از آنجاکه این بانو علم خود را در خدمت مردم سرفراز سرزمین تاریخی خود قرار داده بود همچنان از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۹ به‌عنوان مدیر دفتر تحقیقات دانشگاه آزاد واحد جنوب تهران و از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۹ مدیرگروه روان‌شناسی مرتبط با کتاب‌های “سمت” از پا ننشسته و رسالت شفای روح را تا ۲۲ آبان‌ماه ۱۳۸۹ ایفا نماید.

این بانوی جهادگر عرصه علوم روان‌شناختی در سال ۱۳۸۱ در مقام چهره ماندگار معرفی شده و جزو معدود مؤلفان بین‌المللی بودند که از دیدگاه تحولی به تبیین روان‌شناسی مرضی پرداخت.

تألیفات بسیاری که شامل ۱۵ کتاب و ۵۰ مقاله علمی‌پژوهشی در حوزه روان‌شناسی است از ثمرات علمی این بانوی دانشمند به یادگار مانده تا شاگردان او با اقتدا به اسوه تلاش خادمانه، نبض حیات را در روان مردمان صبور و جریان‌ساز نظم نوین جهانی به تکاپو درآورند.

منبع: جهان بانو

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.