سرخط خبرها

آلبوم «تن‌ها و صحرا» منتشر شد

  • کد خبر: ۲۲۴۹۰۴
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲
آلبوم «تن‌ها و صحرا» منتشر شد
آلبوم «تن‌ها و صحرا» با هنرمندی محمدرضا عطار و صادق شریعتی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ آلبوم «تن‌ها و صحرا» یکی از تازه‌ترین مجموعه‌های منتشر شده در فرآیند تولید و فروش محصولات موسیقایی است که با نوازندگی سنتور محمدرضا عطار و نوازندگی تمبک صادق شریعتی در قالب یک اثر بی کلام منتشر شده است.

«تن‌ها و صحرا»، «تک نوازی سنتور»، «جان من»، «داد»، «دست افشان»، «ناگهان خاموش»، «محاط»، «وهم» قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده‌اند.

محمدرضا عطار از جمله هنرمندانی است که فراگیری سنتور را نزد هنرمندانی، چون سعید نیاکوثری، امین رهایی و رضا صلاحی آغاز کرد و در دانشگاه نیز از آموزه‌های مسیح افقه بهره‌مند شد.

کسب مقام‌های متعدد در جشنواره‌های کشوری و استانی و همکاری با گروه‌های مطرح موسیقی کشورمان در قالب آلبوم و کنسرت از جمله فعالیت‌های موسیقایی عطار در حوزه اجرایی محسوب می‌شود.

این هنرمند در سی امین جشنواره موسیقی فجر به همراه گروه «هم نوازان ایران» در بخش موسیقی کلاسیک ایرانی موفق به کسب مقام اول شد.

$sepehr_key_52806}

صادق شریعتی هم از جمله هنرمندان فعال عرصه تمبک نوازی است که که فراگیری تمبک را نزد هنرمندانی، چون علیرضا کواری و نوید افقه آغاز و دوره‌های مبانی درک ریتم را هم طی کرد. این در حالی است ک اجرا‌های متعدد با گروه کوبه‌ای «مهر»، گروه «بامداد»، گروه «باران» و ارکستر معاصر پارس از جمله فعالیت‌های این هنرمند محسوب می‌شود.

وی در جریان برگزاری جشنواره تولیدات هنری آموزشگاه‌های سراسر کشور رتبه نخست را کسب کرد. این هنرمند در سال ۱۳۸۹ طرح ساخت ساز‌های پلیمری را به عنوان اختراع ثبت کرد که نتیجه آن ساخت تمبک پلیمری است که تاکنون اجرا‌ها و ضبط‌های گوناگونی با این ساز انجام گرفته است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->