شهردار مشهد: خدمات شهرداری ویترین خدمات نظام جمهوری اسلامی است «مشهد چهره» بزرگترین سند روایت مشهد الرضا(ع) است اجتماع بزرگ «حزب الله زنده است» در مشهد برگزار شد + فیلم ویدئو | اجتماع بزرگ مردمی «حزب الله زنده است» در مشهدمقدس (۸ مهر ۱۴۰۳) منشأ آلودگی هوای امروز مشهد فعالیت ۲ کانون خارجی گردوغبار است (۸ مهر ۱۴۰۳) برگزاری سومین جلسه هیئت دوام ثامن مشهد با محوریت اخلاق و مهدویت و گرامیداشت یاد شهید سید حسن نصرالله فضاسازی شهر مشهد متناسب با شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان ۱.۲ میلیون مترمربع از معابر شهر مشهد روکش آسفالت شده است نام‌گذاری معبری در مشهد به نام «شهید سیدحسن نصرالله» ساماندهی بالغ بر ۱۴ هزار کارگر در ایست‌کار‌های سطح شهر مشهد اعمال‌قانون ۲۰۹۶ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۸ خودروی متخلف توقیف شدند (۸ مهر ۱۴۰۳) شهروند مشهدی: درخت‌های آسیب‌رسان را هرس کنید پایان ترافیک میدان خیام مشهد تا تابستان ۱۴۰۴ نیاز به بازشناسی جاذبه‌های گردشگری مشهد | نواختن زنگ گردشگری و صلح در مدرسه مهر علوی ثبت تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در مبادی ورودی و خروجی خراسان رضوی لغزندگی سطح معابر در محور تربت حیدریه_باغچه (۸ مهر ۱۴۰۳) اجتماع «حزب‌الله زنده است» در میدان شهدای مشهد برگزار می‌شود بیانیه‌ شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در پی شهادت سید حسن نصرالله پیام شهردار مشهدمقدس در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها در لبنان آمادگی جامعه سازمان بسیج شهرداری مشهد برای جهاد با دشمن صهیونیستی برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته گردشگری در مشهد برگزار خواهد شد
سرخط خبرها

شهردار مشهد: خدمات شهرداری ویترین خدمات نظام جمهوری اسلامی است

  • کد خبر: ۲۹۱۴۴۸
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۳
شهردار مشهد: خدمات شهرداری ویترین خدمات نظام جمهوری اسلامی است
نشست فصلی شوراهای اجتماعی محلات باحضور شهردار مشهد و اعضای شورای اجتماعی محلات و با آغاز به کار رسمی سایت مشهد چهره، در کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، همزمان با برگزاری  نشست فصلی شورای اجتماعی محلات، سایت «مشهد چهره» که توسط موسسه فرهنگی شهرآرا راه‌اندازی شده است، با حضور محمدرضا قلندر شریف شهردار مشهد مقدس و سید میثم موسوی مهر مدیرعامل موسسه فرهنگی شهرآرا، رونمایی و به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

همچنین در این مراسم اعضای شورای اجتماعی محلات به بیان مشکلات و کمبودهای محله خود و ارائه پیشنهادات سازنده برای چالش های موجود پرداختند.

شهردار مشهد در این مراسم گفت: شهادت رهبر جبهه مقاومت و عالم فرهیخته سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، بسیار سنگین است و همه ما را داغدار کرد و بی شک حق بر باطل پیروز است.

محمدرضا قلندر شریف تصریح کرد: شهید سید حسن نصرالله، فردی بود که توانست در لبنان انسجام ایجاد کند و قطعا خون این شهید بزرگوار و سایر شهدای راه مقاومت، به ثمر خواهد نشست و ستمگران عالم و رژیم صهیونیستی و جنایتکار اسرائیل ۲۵ ساله آینده را نخواهد دید.

مدیریت شهری کار پیچیده‌ای است | شهروندان از تولد تا مرگ با شهرداری سر و کار دارند

وی افزود: مدیریت شهری و نگهداری از شهر کار بسیار پیچیده‌ای است، همه انسان‌ها از بدو تولد تا مرگ با شهرداری و خدمات آن سرو کار دارند.

شهردار مشهد ضمن بیان اینکه خیلی از مشکلات و مسائلی و درخواست‌هایی که توسط اعضای شورای محلات بیان شد، غیرمرتبط با شهرداری است و متولی آن سایر دستگاه‌ها هستند، گفت:، اما با این وجود شهرداری همیشه پای کار حل مشکلات مردم است و به سایر دستگاه‌ها کمک می‌کند.

قلندرشریف تصریح کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری، به عنوان مجری به برگزاری انتخابات کمک کردیم و برای اولین بار شهرداران مناطق سیزده گانه ما مسئولیت اجرایی داشتند.

وی ادامه داد: همچنین در جریان مراسم تشییع پیکر شهید خدمت، سید ابراهیم رئیسی، به صورت شبانه تمامی نرده‌های بی آرتی به دلیل حفظ جان مردم و امنیت جمع آوری و مجدد در عرض یک شب نصب شد.

شهردار مشهد تصریح کرد: در حوزه‌های فرهنگی، حمل ونقل و خدمات شهری به منظور طرح‌های استقبال از بهار و زائران شهر مشهد الرضا (علیه السلام)، شهرداری مشهد به صورت شبانه روزی پای کار است و خدمات ارائه می‌دهد.

قلندرشریف ادامه داد: مشهد؛ چه در زمینه شکل گیری و چه در زمینه رشد و توسعه و بالندگی آن، با سایر شهر‌های دیگر متفاوت است؛ اساس شکل گیری مشهد مضجع نورانی امام هشتم (علیه السلام) بوده و بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری "خدمت به مردم مشهد، خدمت به مردم ایران است" و ما نیز این گفته را سرلوحه کاری خود قرار داده ایم.

وی افزود: خیلی از شهر‌ها زیر بار شورای اجتماعی محلات نرفتند؛ درحالی‌که نقش این شورا در وظایف مدیریت شهری پر رنگ بوده و اکنون به بلوغ رسیده است.

شهردار مشهد ضمن بیان اینکه اعضای این شورا باید بر اساس توان، منابع مدیریت شهری نیاز‌های مردم را بشناسند و مطالبه‌گری کنند؛ گفت: همچنین در سطح شهر اقدامات متنوعی انجام می‌شود و اعضا شورای اجتماعی محلات به عنوان رابط بین مردم و مدیریت شهری، باید این خدمات را به مردم منتقل کنند.

هزینه اداره شهر سالانه ۱۵ هزار میلیارد تومان است

قلندرشریف ادامه داد: از همان ابتدای شورا، گامی به سمت پروژه‌های نیمه تمام از جمله استخر شهید قربانی و تقاطع غیر هم‌سطح آزادگان و دیگر پروژه‌ها برداشتیم و بیش از ۴۰ کلان پروژه در این دوره به بهره برداری رسید. 

وی تصریح کرد: اکنون بیش از هزار و صد پروژه شهری برای مشهد تعریف کرده ایم که بزرگترین آن پروژه کلان و ملی قطار شهری است، امیدواریم تا دهه مبارک فجر، فاز اول خط ۳ قطار شهری به بهره برداری برسد.

شهردار مشهد با اشاره به بودجه ۴۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری مشهد در سال گذشته گفت: اکنون بودجه شهرداری مشهد ۵۶ همت است؛ از این رقم ۲۵ همت آن صرف پروژه‌های عمرانی می‌شود؛ اینکه شهرداری ۴۰۰ دستگاه اتوبوس را با اعتبار خودش خریداری کرده، بی سابقه بوده است.

قلندرشریف ادامه داد: این خدمات متعلق به شهرداری نیست بلکه متعلق به نظام جمهوری اسلامی است و ما نیز وظیفه داریم جامعه را نسبت به این مسائل آگاه کنیم.

وی گفت: ۵۰ درصد تماس‌هایی که توسط مردم با سامانه ارتباطات مردمی۱۳۷ گرفته می‌شود، غیرمرتبط با خدمات شهرداری است و گفته ایم تا درخواست‌های غیر مرتبط دسته بندی و به ارگان مربوطه ارجاع داده شود.

شهردار مشهد ضمن بیان اینکه اگر در شهر هیچ کاری انجام ندهیم، فقط هزینه نگه داری آن ۱۵ همت است، گفت: همچنین مسائل مربوط به اشتغال، متولی دیگری دارد، اما ما در شهرداری با هدف اشتغال‌زایی، مراکز رویش را در مناطق کم برخوردار ایجاد کرده ایم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->