صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کاشت نهال دوستی ایران و کشور‌های همسایه در مشهد

  • کد خبر: ۱۰۱۲۲۹
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
سرکنسول‌های ترکیه، ترکمنستان، عراق، افغانستان و پاکستان دیروز در آستانه روز درخت‌کاری در مراسم کاشت نهال دوستی ایران و کشور‌های همسایه که در باغ گیاه‌شناسی برگزار شد، میهمان مدیریت‌شهری مشهد بودند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سرکنسول‌های ترکیه، ترکمنستان، عراق، افغانستان و پاکستان دیروز در آستانه روز درخت‌کاری در مراسم کاشت نهال دوستی ایران و کشور‌های همسایه که در باغ گیاه‌شناسی برگزار شد، میهمان مدیریت‌شهری مشهد بودند.

مهدی ناصحی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در این مراسم سرکنسولگری‌ها را نمایندگان کشور‌های دوست و همسایه دانست و اظهار کرد: مدیریت‌شهری مشهد همه تلاشش را برای ارتقای استاندارد‌های مختلف در حوزه زیست‌شهری به کار برده و باغ گیاه‌شناسی نیز یکی از این نمادهاست.
او ایران را کریدور شرق و غرب خواند و افزود: در تلاشیم تا زمینه‌های همکاری در حوزه‌های مختلف مدیریت‌شهری اعم از حوزه‌های اقتصاد، خدمات‌شهری و حوزه‌های مختلف هوشمندسازی را برای ارتباط بین نخبگان در حوزه‌های مختلف مهیا کنیم.


ببینید: کاشت درخت صلح و دوستی با حضور نمایندگان کشورهای همسایه در مشهد


علی نجفی، معاون خدمات‌شهری شهرداری مشهد گفت: شهرداری مشهد آماده همکاری در مبادلات اقتصادی و دانشی با کشور‌های دیگر است و تاکنون با کشور‌هایی مثل عراق، پاکستان و ترکیه در ارتباط بوده و از تجارب دوستان ترک بهره‌مند شده‌ایم.

او بیان کرد: این ارتباطات باید هر روز گسترده‌تر شود، زیرا به‌دنبال داشتن کشوری آباد نیستیم، بلکه منطقه‌ای آباد می‌خواهیم؛ این منطقه همواره باید در صلح، نشاط و توسعه‌یافتگی باشد، زیرا نقطه مشترک کشور‌های ما دین مبین اسلام است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدناصر نعمتی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد نیز کاشت نهال را بهانه‌ای برای همکاری منطقه‌ای و دوستی‌هایی فراتر از مرز‌ها دانست و با اشاره به برنامه مدیریت‌شهری برای روز درخت‌کاری، افزود: از نمایندگان کشور‌های خارجی در شهر مشهد که برخی شهر‌های این کشور‌ها با مشهد خواهرخواندگی دارند، دعوت کردیم تا با یکدیگر درخت دوستی بکاریم، زیرا به‌دنبال داشتن منطقه‌ای آباد هستیم و این موضوع به برکت دوستی اتفاق خواهد افتاد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.