صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دیوان عدالت اداری مرجع رسیدگی به شکایات تشکل‌ها شد

  • کد خبر: ۱۱۷۴۰۸
  • ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
نمایندگان مردم در خانه ملت دیوان عدالت اداری را به عنوان مرجع رسیدگی به شکایت تشکل‌ها از تصمیمات و اقدامات کمیته تعیین کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات گزارش شور دوم کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها درمورد طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی– تخصصی با ماده ۱۱ این طرح با ۱۵۱ رأی موافق، یک رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس موافقت کردند.

براساس ماده ۱۱؛ کلیه تشکل‌ها موظفند تغییرات مربوط به اساسنامه، اعضای ارکان و صورتجلسات برگزاری مجامع عمومی خود را به کمیته اعلام نمایند. درصورتی که کمیته تغییرات صورت گرفته را مغایر قانون تشخیص داد، لازم است با ارائه دلایل و استنادات قانونی، اصلاح آن را از تشکل درخواست نماید. تشکل موظف به رفع موارد مورد ایراد می‌باشد. درصورت عدم تأمین نظر کمیته، پروانه فعالیت تشکل توقیف می‌شود و رفع آن منوط به انجام اصلاحات مورد نیاز است.

تبصره- عضویت همزمان یک فرد در ارکان بیش از یک تشکل اعم از استانی یا ملی (به جز مجمع عمومی) ممنوع می‌باشد.

همچنین نمایندگان مجلس با ماده ۱۲ طرح مذکور با ۱۴۵ رأی موافق، یک رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده ۱۲ این طرح آمده است: مرجع رسیدگی به شکایات تشکل‌ها از تصمیمات و اقدامات کمیته، دیوان عدالت اداری است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.