صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

استاندار خراسان‌رضوی گفت: توجه به خانم‌های خانه‌دار و مدیریت خانه و خانواده از موضوعات مهمی است که احساس می‌شود در کشور به لحاظ حقوقی و قانونی مغفول مانده است.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقو‌ب‌علی نظری در سومین جلسه ستاد جمعیت استان خراسان‌رضوی که در دفتر استاندار برگزار شد، اظهار داشت: موضوع جمعیت و فرزندآوری یکی از مسائل اساسی و راهبردی است. مقام معظم رهبری نیز مکرر در خصوص این موضوع هم به مسئولان حکومتی و هم به آحاد جامعه تذکر دادند که اگر به موقع به این موضوع دقت و پرداخته نشود، جامعه دچار خسارت‌های جبران‌ناپذیری می‌شود.

وی با بیان اینکه امید داریم بتوانیم با کمک دولت در استان نیز زمینه‌های این موضوع را فراهم کنیم، گفت: آنچه به نظر می‌رسد این است که به‌عنوان نگاه اجتماعی و فردی در موضوع فرزند‌آوری و جمعیت نیاز به بسته تشویقی قوی است که نظام و کشور باید در اختیار خانواده‌ها قرار دهند تا خانواده‌ها به ویژه بانوان با اطمینان خاطر بیشتری به موضوع فرزندآوری و تربیت فرزندان بپردازند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: توجه به خانم‌های خانه‌دار و مدیریت خانه و خانواده از موضوعات مهمی است که احساس می‌شود در کشور به لحاظ حقوقی و قانونی مغفول مانده است. مدیریت خانواده و همه الزمات مربوط به مدیریت خانواده در ارتباط با زن و مادر خانواده از نظر تداوم آموزش، الزامات و جایگاه و شأن حقوقی که باید به مادر در رابطه با این رسالت داده شود و مسائل پیرامون این موضوع حائز اهمیت است که باید به آن توجه شود؛ بنابراین همه این‌موارد باید در یک بسته الزامی و تشویقی در اختیار مردم به ویژه بانوان کشور قرار بگیرد تا بتوانند این موضوع مهم را محقق کنند.

نظری تاکید کرد: چگونه برای راه‌اندازی یک واحد تولیدی اقتصادی همه با هم‌بسیج می‌شوند برای این موضوع که قابل قیاس با این مسائل نیست هم باید همه سازمان‌ها و ارگان‌ها با هم بسیج شوند.

وی تصریح کرد: ما نیز در خراسان رضوی تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا وظیفه خود را در این خصوص به درستی انجام دهیم. فرزندآوری و افزایش جمعیت باید مدیریت شود و این موضوع مهم نباید مورد غفلت قرار نگیرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.