صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگی و صنایع دستی خراسان رضوی از واگذاری ۱۰ غرفه در مجموعه تاریخی فرهنگی مصلی مشهد به هنرمندان خبرداد.

به گزارش شهرآرانیوز،  سیدمهدی کفشچی  افزود: «در راستای ترویج هنر صنایع دستی ظرف یک ماه آینده از طریق فراخوان در روزنامه، غرفه‌های مجموعه تاریخی فرهنگی مصلی مشهد به هنرمندان صنایع دستی واگذار خواهد شد.»
او ادامه داد: «پس از اعلام رشته‌های اولویت دار صنایع دستی استان، افرادی که کارت صنعتگری از این اداره کل دارند می‌توانند در فراخوان شرکت کنند.»
کفشچی افزود: «افرادی که براساس ارزیابی دارای صلاحیت لازم باشند با آن‌ها قرارداد منعقد و غرفه‌ها به آن‌ها واگذار خواهد شد.»
گفتنی است: مجموعه تاریخی فرهنگی مصلی از جمله آثار تاریخی مشهد که در حاشیه خیابان مصلی مشهد قرار دارد و تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی خراسان حفاظت و اداره می‌شود. این بنا از یادگار‌های دوره صفویه است و معرف سبک معماری اسلامی این دوره است. بنای مصلی که به منظور برگزاری تجمعات مذهبی و به ویژه برگزاری نماز‌های عید فطر و قربان ایجاد شده است شامل یک ایوان مرتفع در وسط و دو رواق در دو طرف است.
طبق کتیبه موجود در بدنه بنا، این ساختمان در عهد شاه سلیمان صفوی و به سال ۱۰۸۷ قمری بنا شده است، پوشش ظاهری ساختمان از آجر است و داخل ایوان با تزئینات گچ و محرابی در داخل ایوان مزین شده است و بر روی کتیبه‌های حاشیه محراب و اطراف ایوان مرتفع و موزه قرآن، اشعاری مکتوب است که از تاریخ بنا در ۱۰۸۶ و ۱۰۸۷ ق. خبر می‌دهد، این بنا با قدمت حدود چهارصد سال یکی از آثار ارزشمند فرهنگی- تاریخی شهر مشهد است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.