به گزارش شهرآرانیوز - استفاده از چتباتهای مبتنی بر هوش مصنوعی در هفتههای اخیر رشد چشمگیری داشته و درحقیقت، معرفی ChatGPT باعث شده است تا بازار بیش از هر زمان دیگری به چتباتها توجه کند. این چتبات بهاندازهای محبوب شده است که گوگل احساس خطر کرده و سبب شده تا عجولانه از Bard رونمایی کند.
گوگل ظاهراً میخواهد بارد را به محصولات مختلف خود اضافه کند، درست مانند کاری که مایکروسافت درحال انجام آن با ChatGPT است. مایکروسافت نسخه پیشرفتهتر ChatGPT را با بینگ ادغام میکند و همچنین به برنامههای آفیس هم هوش مصنوعی اضافه میشود.
یکی از محصولاتی که گوگل میخواهد Bard به آن اضافه شود، سیستمعامل کروم است. براساس تغییرات کد، کروم اواس به «جستجوی مکالمهمحور» به عنوان یک قابلیت آزمایشی مجهز میشود که با توجه با نامش، ظاهراً با بارد در کروم اواس روبهرو هستیم.
درون کدهای کروم اواس عنوان Brad وجود دارد که احتمالاً از قصد متفاوت با Bard نوشته شده است. طبق بررسی کدها، اگر کاربر فلگ جستجوی مکالمهمحور را فعال کند، کروم اواس ویژگیهای جستجوی داخلی لانچر را غیرفعال میکند و این قابلیتها با گفتگو با بارد جایگزین میشوند.
با توجه به اینکه گوگل هنوز درحال آزمایش این ویژگی برای سیستمعامل کروم است، احتمالاً شاهد تغییراتی در طراحی آن باشیم. بااینحال، بارد در کرومبوکها در یک صفحه جداگانه و مشابه گوگل استیستنت باز میشود.
گوگل میخواهد Bard را به موتور جستجویش هم اضافه کند تا قادر به رقابت با بینگ جدید مایکروسافت با هوش مصنوعی OpenAI باشد. بااینحال برخلاف ChatGPT، بارد در دموی رسمی گوگل اشتباه داشت و نهتنها باعث کاهش ۱۰۰ میلیارد دلاری ارزش بازار آلفابت شد، بلکه معرفی عجولانهاش ناراضایتی کارمندان گوگل را هم در پی داشته است.
منبع: دیجیاتو