صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی از بارش برف و باران همراه با افت دما در برخی مناطق مختلف این استان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، مرتضی اثمری کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: فعالیت این سامانه در خراسان رضوی که تا صبح روز یکشنبه هفته آینده ادامه دارد، باعث شدت گرفتن وزش باد، افزایش ابرناکی، بارش باران و برف و کاهش قابل ملاحظه دما خواهد شد.

او افزود: بر اثر فعالیت این سامانه ناپایدار و سرد، وقوع بارش باران و برف به ویژه در نیمه شمالی استان خراسان رضوی همراه با افزایش شدت وزش باد در برخی از نقاط گاهی شدید توام با گرد و خاک و احتمال بروز خسارت پیش بینی شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به کاهش محسوس دما در استان از اواخر جمعه تا یکشنبه هفته آینده ادامه داد: میانگین دمای روزانه در این مدت بویژه در نیمه شمالی استان بین ۱۰ تا ۱۲ درجه و دمای شبانه بین سه تا پنج درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

اثمری بیان کرد: در این مدت تشکیل مه، کاهش دید و لغزندگی محور‌ها به ویژه در محور‌های کوهستانی استان خراسان رضوی دور از انتظار نیست.

او تصریح کرد: در نظر گرفتن تمهیدات لازم پیرامون جلوگیری از سرمازدگی و خسارت به محصولات کشاورزی و باغی همچنین تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد و خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی و اجتناب از تردد‌های غیرضروری در محور‌های استان مورد تاکید است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین چهار تا ۲۰ درجه سلسیوس در نوسان بود که بیشینه دمای هوای امروز مشهد با کاهش پنج درجه‌ای به ۱۵ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای امشب مشهد نیز با کاهش چهار درجه‌ای به صفر درجه می‌رسد.

اثمری اظهار کرد: قوچان با کمینه دمای هوای منفی سه درجه و تایباد با بیشینه دمای هوای ۲۴ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهر‌های خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

او افزود: همچنین در این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد از سبزوار با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.