صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سفیر ایران در چین درباره بیانیه مشترک ایران و عربستان گفت: این بیانیه در ادامه آن توافقی بود که انجام شد و توافقی که صورت گرفت به زودی سفارت خانه‌های دو کشور بازگشایی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد کشاورززاده در پاسخ به سوالی درباره دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان و بیانیه مشترک دو کشور گفت: این بیانیه در ادامه آن توافقی بود که انجام شد و توافقی که صورت گرفت به زودی سفارت خانه‌های دو کشور بازگشایی می‌شود و روابط به حالت عادی بازخواهد گشت.

سفیر ایران در پکن در خصوص زمان بازگشایی نمایندگی‌ها گفت: زمان بندی مشخص شده، اما امکان اعلام جزئیاتش وجود ندارد.  

کشاورززاده در خصوص نقش چین گفت: چین هم میزبان بود و هم تصمیم‌گر و تمام تلاششان را انجام دادند. در واقع در اختیار دو طرف قرار دادند که مذاکرات خود را داشته باشند و میزبان بسیار خوبی هم بودند.  بعد از ۳ سال که کرونا بود الان پکن به یکی از مراکز مهم دیپلماتیک دنیا مبدل شده و تعداد زیادی از مقامات عالی کشور‌ها به اینجا سفر کرده و هم اکنون رئیس‌جمهور فرانسه و رئیس کمیسیون اروپا در اینجا هستند.

سفیر ایران در پکن خاطرنشان کرد: چین دارد به عنوان یک مرکزی برای گفتگو و دیپلماتیک فعال می‌شود و به نوعی باید گفت که چین آن خطا‌هایی که آمریکا در منطقه داشته را کم کم جبران می‌کند. به عنوان مثال بحث صلح بین روسیه و اوکراین یکی از موضوعاتی است که الان مطرح است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.