صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر مشاور در امور خارجه پاکستان امروز در شهر سمرقند با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان امروز (پنجشنبه ۲۴ فروردین) با حنا ربانی، وزیر مشاور در امور خارجه پاکستان در شهر سمرقند ازبکستان دیدار و گفتگو کرد.

همچنین امروز وزرای خارجه ایران، روسیه، چین و وزیر مشاور در امور خارجی پاکستان به منظور برگزاری دومین نشست چهارجانبه درباره افغانستان با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

امیرعبداللهیان در خصوص جزئیات این دیدار گفت: ما امروز صبح در حاشیه نشست وزرای خارجه همسایه افغانستان دور دوم نشست چهارجانبه ایران، پاکستان، روسیه و چین را برگزار کردیم.

وی ادامه داد: نگرانی‌هایی که از وضعیت افغانستان وجود دارد را مورد توجه قرار دادیم. این نگرانی‌ها شامل گسترش تروریسم در افغانستان، بحران‌های ناشی از تداوم تحریم‌های آمریکا علیه افغانستان و وضعیت معیشت بسیار سخت مردم افغانستان و نتیجه نامطلوب آن یعنی افزایش فزاینده آوارگان و مهاجرین به سمت کشورهای همسایه از جمله جمهوری اسلامی ایران را مورد توجه قرار دادیم.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین افزود: بحث مواد مخدر و ضرورت مقابله با قاچاق مواد مخدر از طریق مرزهای همسایه از جمله جمهوری اسلامی ایران و اشاره به مسئولیت هییت حاکمه افغانستان در این رابطه، به اضافه نگرانی جدی ما از محروم کردن زنان و دختران افغانستانی از تحصیل و اعلام آمادگی ایران برای اینکه هم از طریق حضوری و هم با روش‌های مجازی این خلایی که در افغانستان به وجود آمده را با همکاری هییت حاکمه از آن عبور کنیم و زنان و دختران مسلمان افغانستان از این حق تحصیل و حق اشتغال محروم نباشند.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.