صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

حسن رحیم‌پور ازغدی با اشاره اهداف شرکت‌های فیلمسازی هالیوودی گفت: همواره در کمپانی‌های سرمایه‌دار و صهیونیست هالیوود، فیلم‌هایی ساخته می‌شود که تمام توجه‌شان به دفاع از حق صهیونیست‌ها برای کشتار و غارت است.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست تخصصی راهبردهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سینما و تلویزیون امروز ، ۳۰ اردیبهشت، درحالی در سالن ستاره مجتمع سینمایی پردیس مهر کوهسنگی مشهد برگزار شد که عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره عقاید و تناقض کار فیلمسازان غربی سخن گفت.

حسن رحیم‌پور ازغدی در اینباره اظهار کرد: فیلمسازان کشورهای غربی می‌گویند ما به زیبایی اثر کار داریم و به ایدئولوژی آن کاری نداریم. کار هنرمند عرضه هنر است  چرا که هنر را اساسا مقوله‌ای تکنیکال و تخصصی می‌دانند و لذا می‌خواهند در سینما، اخلاق و عدالت را از هنر جدا کنند.

 شعار «علم برای علم» دادند و با علم بمب اتم ساختند

وی با بیان اینکه چنین چیزی قابل تفکیک نیست گفت: همان افرادی که شعار «علم برای علم» می‌دادند با علم بمب اتم ساختند.

این منتقد افزود: همین افراد در قالب انیمیشن و فیلم، چیزهایی را ترویج می‌کنند که کاملا ایدئولوژیک است.

رحیم‌پور ازغدی همچنین به اهداف شرکت‌های فیلمسازی هالیوودی اشاره کرد و ادامه داد: همواره در کمپانی‌های سرمایه‌دار و صهیونیست هالیوود، فیلم‌هایی ساخته می‌شود که تمام توجه‌شان به دفاع از حق صهیونیست‌ها برای کشتار و غارت است.

وی با بیان اینکه آن‌ها سینمای ایدئولوژیک و سیاسی را نفی می‌کنند اما خودشان فیلم‌هایی می‌سازند که در آن مظلومیت کماندوهای آمریکا در عراق و خدمات‌شان را نشان می‌دهند، افزود: چقدر فیلم ساختند که بگویند آمریکا از جهان در برابر کمونیسم دفاع کرده است؟ از جنگ جهانی دوم چقدر فیلم ساختند و از قهرمان‌هایی که عملا وجود نداشتند.

پرسیدن سوال در فیلم‌هایشان ممنوع است

این استاد دانشگاه در ادامه بیان کرد: هنر، سینما و رسانه‌ای که ایدئولوژیک نباشد، بی‌جهت باشد و اهداف سیاسی نداشته باشد، وجود ندارد. نگویید سینما و هنر به اخلاق کاری ندارد، بگویید به نوع ضد اخلاقی‌اش کاری ندارد اما نوع اخلاقی‌اش کار دارد.

هنر بدون محتوا به هیچ دردی نمی‌خورد

رحیم‌پور ازغدی بیان کرد: غربی ها می‌گویند محتوا ربطی به هنر ندارد. اما نکته این است که هر هنری یک ظرف دارد و یک مظروف یعنی فرم و محتوا دارد، هنر بدون محتوا وجود خارجی ندارد، اگر هم باشد به هیچ دردی نمی‌خورد، فرم و محتوا مکمل یکدیگر هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت محتوا در فیلم تاکید کرد: در خصوص محتوا نیز باید بدانیم، چه باید گفت و چگونه باید گفت. اگر فیلمی پرمخاطب و زیبا بسازیم که محتوای پلید و مایوس‌کننده‌ای داشته باشد، یعنی فرم زیبا و محتوا زشت است که این ارزشی ندارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.