صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: در ۳ ماهه نخست سال جاری بیش از ۵ هزار نفر در ۲ تماشاخانه حوزه هنری در مشهد به تماشای تئاتر نشستند.

مجید عسکری با بیان اینکه طی ۳ ماهه نخست سال جاری، ۲ تماشاخانه «نوری» و «اشراق» حوزه هنری در مشهد میزبان مخاطبان تئاتر بود، به شهرآرانیوز گفت: تا پایان خردادماه در مجموع ۵ نمایش شامل ۹۱ اجرا در این ۲ تماشاخانه به روی صحنه رفته است.

وی افزود: در این مدت، تماشاخانه «نوری» میزبان مخاطبان نمایش های «بلوار الیزابت» با ۱۴ اجرا و «توراندخت» با ۲۵ اجرا بود که در مجموع ۲ هزار و ۸۰۰ نفر به تماشای این ۲ نمایش نشستند. همچنین در تماشاخانه «اشراق» نیز نمایش های «اتاق زیر شیروانی» با ۱۲ اجرا، «یک ماجرای خیلی خیلی خیلی سیاه» با ۲۱ اجرا و «پروانه الجزایری» با ۱۹ اجرا به روی صحنه رفتند که در مجموع ۲ هزار و ۴۵۰ نفر به تماشای آنها نشستند.

عسکری خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز این ۲ تماشاخانه با ۱۹۵ اجرا میزبان جمع زیادی از علاقمندان به تناتر بود. به گونه ای که تماشاخانه نوری با ۴ نمایش «۲۷ سالگی»، «آخرین نبرد»، «پرنده شمعدانی و آلاینده های ذهنی» و «علی رضا» و در مجموع با ۹۵ اجرا و تماشاخانه اشراق نیز با ۷ نمایش «خانه برناردا البا»، «دون ژوان در مرز»، «قهوه دیازپام»، «کشتن مرغ دریایی»، «موطن»، «یک آسمان دو خورشید» و «به من رای دهید» و در مجموع با ۱۰۰ اجرا میزبان مخاطبان تئاتر در مشهد بودند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی افزود: همچنین تماشاخانه های حوزه هنری در مشهد، میزبان ۳ جشنواره تئاتر نیز بودند و سی و دومین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی به مدت ۳ روز، جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت به مدت ۳ روز و جشنواره تئاتر سودای عشق نیز به مدت ۳ روز در این تماشاخانه ها برگزار شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.