صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شهردار مشهدمقدس از فراخوان پرونده‌های قابل پاسخگویی قانونی ساختمان‌های دارای رای قلع بنا در مشهد و تبدیل آن به جریمه خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد رضا قلندرشریف در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، گفت: با توجه به ابلاغیه شماره ۱۶۲۰۹ مورخ ۰۴/۰۲/۱۴۰۲ وزیر محترم کشور، مبنی بر تعیین تکلیف ساختمان‌ها و مستحدثات بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه در محدوده شهر‌ها که تا قبل از پایان سال ۱٤۰۰ پرونده آن‌ها در کمیسیون ماده (۱۰۰) قانون شهرداری‌ها طرح و منجر به صدور رأی قلع بنا شده است، مقرر گردید که کلیه مناطق مشهد نسبت به بررسی پرونده‌های دارای شرایط بخشنامه ابلاغی به شماره ۲۱/۱۴۰۲/۷۰۷۸۶ مورخ ۵/۴/۱۴۰۲، به فراخوان مالکین اقدام نموده و پس از بررسی احراز شرایط مبتنی بر ضوابط مندرج در بخشنامه به آن عمل نمایند.

وی افزود: چنانچه ساخت‌وساز صورت گرفته بر خلاف اصول سه گانه فنی، بهداشتی و شهرسازی نبوده و استاندارد‌های لازم در آن رعایت گردیده باشد؛ قابل بررسی و سپس پاسخگویی بوده و شامل ابلاغیه وزیر محترم کشور خواهد شد.

شهردار مشهدمقدس تصریح کرد: دایره شمول اجرای این دستورالعمل صرفاً شامل ساختمان‌ها و مستحدثاتی است که در داخل محدوده شهر ساخته شده و دارای رأی قطعی کمیسیون ماده صد قانون شهرداری قبل از تاریخ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ باشد.

قلندرشریف اضافه کرد: احکام صادر شده قطعی مبنی بر قلع و قمع، پس از احراز شرایط قانونی، به واریز نقدی عوارض تبدیل خواهد شد و قلع آن‌ها انجام نمی‌گردد و منتج به صدور پایانکار خواهد شد.

وی در خصوص شرایط احراز این بخشنامه، افزود: پرونده‌هایی شامل این ابلاغیه می‌گردد که شرایط ضوابط فنی، بهداشتی و شهرسازی را مطابق بخشنامه صادر شده احراز کرده و در مهلت مقرر نسبت به پرداخت حقوقات اقدام نمایند.

شهردار مشهدمقدس درخصوص فرآیند کار در شهرداری‌های مناطق، گفت: فرآیند ۸ مرحله‌ای به شهرداری‌های مناطق ابلاغ گردیده است که پاسخگویی صرفا بر این اساس صورت خواهد پذیرفت.

وی ادامه داد: فرآیند پاسخگویی با بررسی آرای صادره کمیسیون‌های ماده صد به لحاظ انطباق با شرایط اعلام شده در بخشنامه و فراخوان ذی‌نفعان آغاز گردیده و سپس اخذ تاییدیه اصول فنی و بهداشتی برابر بخشنامه ابلاغی و تکمیل فرم استحکام بنا صورت خواهد پذیرفت و در مرحله بعد تایید انطباق اصول شهرسازی برابر بخشنامه انجام خواهد شد و در مرتبه چهارم اخذ تعهدنامه از متقاضی و سپس به روز رسانی محاسبات سیستم به لحاظ تحلیل تخلفات انجام خواهد شد و در پایان سه مرحله نهایی شامل ارسال به درآمد منطقه به جهت صدور فیش و تفهیم مهلت پرداخت فیش صادره به ذی نفعان، تایید فیش‌ها توسط درآمد منطقه و سپس ارسال به سازمان نظام مهندسی و اخذ تاییدیه آتش نشانی آسانسور و سایر تاییدات لازمه و در نهایت صدور گواهی با رعایت سایر ضوابط انجام خواهد گردید.

شهردار مشهدمقدس در خصوص مشمول بودن یا نبودن املاک در این طرح، عنوان کرد: شهروندان محترم می‌توانند به سایت‌های shahrsazi.mashhad.ir و یا official.mashhad.ir مراجعه و پس از بررسی با مراجعه به دفاتر پیشخوان شهرسازی و یا مناطق مربوطه موضوع را پیگیری کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.