صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: تعداد هزار و ۶۷۶ واحد متخلف از ابتدای سال تا کنون شناسایی و برای اعمال قانون و تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، سید مرتضی مدنی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ هزار و ۷۱۵ مورد بازرسی از اصناف مختلف در استان صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: میزان محکومیت واحد‌های متخلف نیز ۲۰۲ میلیارد و ۸۵ میلیون ریال است.



مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: همچنین از ابتدای سال جاری ۱۶ هزار و ۱۳۳ فقره پرونده به شعب اداره کل تعزیرات حکومتی استان وارد و ۱۳ هزار۵۵۳ فقره نیز مختومه شده است.

مدنی میزان محکومیت پرونده‌های مختومه را بیش از پنج هزار و ۶۶۱ میلیارد ریال عنوان کرد.

وی افزود: تعداد پرونده‌های وارده مربوط به قاچاق کالا و ارز ۲ هزار و ۵۶۱ فقره است که میزان محکومیت پرونده‌های مختومه در این بخش حدود سه هزار و ۲۲۹ میلیارد ریال است.

اداره‌کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در ۱۴ شهرستان این استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری، اداره مستقل دارد.

در هر اداره تعزیرات حکومتی یک شعبه و در شهرستان‌های تربت‌حیدریه، سبزوار و نیشابور ۲ شعبه، صلاحیت عام رسیدگی به تخلفات اقتصادی، بهداشتی و دارو و درمان را دارند.

حوزه صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی، رسیدگی به تخلفات اقتصادی در حوزه‌های بهداشتی، دارویی و درمانی و رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز در بخش‌های دولتی و غیردولتی است.

بر اساس قانون تعزیرات حکومتی، رسیدگی به تخلفاتی شامل گرانفروشی، کم‌فروشی و تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، درج نکردن قیمت، اختفا و امتناع از عرضه کالا، صادر نکردن فاکتور، اجرا نکردن ضوابط قیمت‌گذاری، اجرا نکردن تعهدات واردکنندگان و تولیدکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی، نداشتن پروانه کسب یا بهره‌برداری، فروش اجباری و اعلام نکردن موجودی در حوزه‌های یاد شده بر عهده این سازمان است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.