صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ایلان ماسک روز شنبه در توییتر فاش کرد که به دلیل کاهش ۵۰ درصدی درآمد تبلیغاتی و «بار بدهی سنگین»، این پلتفرم همچنان دارای جریان نقدی منفی است.

شهرآرانیوز - ایلان ماسک روز شنبه در پاسخ به توصیه‌های تجاری یکی از دنبال‌کنندگانش، توییت کرد: «قبل از اینکه از چیزی لذت ببریم، باید به جریان نقدی مثبت برسیم.»

این توییت کاملاً با لحن او در ماه آوریل، زمانی که ماسک به بی‌بی‌سی گفت که اکثر تبلیغ‌کنندگان به پلتفرم بازگشته‌اند، کاملاً مغایرت دارد.

پس از مدیریت ماسک بر توییتر، بسیاری از تبلیغ‌کنندگان از این پلتفرم فرار کردند و همین موضوع درآمد تبلیغات را برای ماسک به مشکلی بحث‌برانگیز و نبردی دشوار تبدیل کرد. تبلیغ‌کنندگان نگران تعدیل محتوا، اخراج‌های گسترده و عدم اطمینان عمومی درباره آینده توییتر بودند.

لیندا یاکارینو، مدیر بازاریابی سابق NBCUniversal، اخیراً سمت مدیر عاملی را از ماسک گرفته است. ماسک احتمالاً روی تجربه تبلیغاتی یاکارینو حساب باز کرده است.

نیویورک تایمز گزارش داد که درآمد تبلیغاتی توییتر در ایالات متحده از هفته اول آوریل تا هفته اول ماه می و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۵۹ درصد کاهش یافته است.

بر اساس داده‌هایی که ماه گذشته شرکت اطلاعاتی Sensor Tower در اختیار سی‌ان‌ان قرار داد، تنها ۴۳ درصد از ۱۰۰۰ تبلیغ‌کننده برتر توییتر تا آوریل همچنان در این پلتفرم تبلیغ می‌کردند.

پس از آنکه اپلیکیشن رقیب توییتر، Meta’s Threads، کمتر از یک هفته پس از راه‌اندازی از ۱۰۰ میلیون دانلود عبور کرد، توییتر تحت فشار فزاینده‌ای قرار گرفت.

ماسک انواع مختلفی از اقدامات کاهش هزینه یا کسب درآمد را به سایت اضافه کرده است، از جمله دادن تیک آبی. در روز پنجشنبه، توییتر اعلام کرد که سازندگان محتوا می‌توانند بخشی از درآمد تبلیغات سایت را دریافت کنند. برای واجد شرایط بودن، سازندگان باید توییتر آبی داشته باشند و در هر یک از سه ماه گذشته حداقل ۵ میلیون بار از پست‌های خود بازدید گرفته باشند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.