صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نشست نخبگانی بررسی و تحلیل کتاب «سرباز روز نهم» با حضور جمعی از مسئولان و چهره‌های فرهنگی و ادبی در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست نخبگانی بررسی و تحلیل کتاب «سرباز روز نهم» عصر امروز با حضور جمعی از مسئولان و چهره‌های فرهنگی و ادبی در موسسه فرهنگی قدس مشهد برگزار شد.

در این مراسم «سید علیرضا مهرداد» نویسنده و منتقد ادبی استان، به بیان نکاتی درباره کتاب پرداخت و گفت: این کتاب با وجود آن که متشکل از تداد زیادی داستان کوتاه است که هر کدام می‌تواند به صورت مستقل بیان و منتشر شود، اما این داستان‌ها به گونه‌ای مناسب نیز با یکدیگر پیوند دارند و کتاب را به یک داستان به هم پیوسته تبدیل کرده اند.

وی این کتاب را دارای خصوصیات یک رمان نیز دانست و گفت: مباحث ادبی موجود در این کتاب از نام کتاب و روی جلد آن آغاز می‌شود و در تمام کتاب ادامه دارد.

گفتنی است در بخش دیگری از این مراسم، ضمن ارتباط مجازی با «پریسا وزیرلو» از پژوهشگران این کتاب نیز نکاتی درباره نحوه پژوهش و نگارش این کتاب بیان شد.

کتاب «سرباز روز نهم» روایتی از زندگی و زمانه بسیجی مدافع حرم «شهید مصطفی صدرزاده» است که پژوهش و مصاحبه آن را «محمدمهدی رحیمی»، «پریسا وزیرلو» و «فرزانه مردی» انجام داده اند و در ادامه کار، «نوید نوروزی» و «پریسا وزیرلو» تحقیق و تدوین و «نعیمه منتظری» بازنویسی آن را به عهده داشته اند.

در تقریظ مقام معظم رهبری بر این کتاب آمده است:
«پیش از این، کتب دیگری در شرح حال شهید صدرزاده خوانده ام. ولی ابعاد شخصیت محبوب و چندجانبه این شهید عزیز در این کتاب بیشتر بیان شده است. این چهره برجسته بی شک یک الگو است برای جوانان امروز و فردا. اراده قوی، فهم درست، روحیه ایثار، شجاعت، خستگی ناپذیری، ادب، دل انباشته از محبت و صفا و بسی دیگر از خصوصیات برجسته، بخش‌هایی از شخصیت این جوان فداکار و انقلابی نسل‌های دوم و یوم انقلاب است. خواندن این کتاب برای من غبطه انگیز است. این گل‌های سرسبد به چه مقاماتی رسیده اند و من و امثال من چگونه در این مسیر، پای در گل مانده ایم. سلام و صلوات خدا بر شهید مصطفی صدرزاده و همسر صبور و پدر و مادر ایثارگر او.»

این کتاب توسط نشر راه یار و در ۶۳۲ صفحه، در قطع رقعی روانه بازار نش شده است.

کتاب شامل یک مقدمه و نیز سیر زمانی زندگی شهید مصطفی صدرزاده است و در ادامه آن ۹ فصل با عناوین نذر سربازی تو، آجرآجر سنگر تربیت، طلبه میدان، در جست و جوی همسنگر، در مسیر روح الله، فتنه سبز، الخیر فی ماوقع، در مسیر عباس و سرباز روز نهم آمده و پی از آن نیز یک ضمیمه شامل ماجرای ساخت مسجد امیرالمومنین (ع) و معرفی راویان آمده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.