صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر این استان رتبه نخست کشور را درمیان سایراستان‌ها در بهسازی و مرمت قنات‌ها دارد.

جعفر جوادی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای مرمت قنات‌ها تا کنون به میزان حدود ۶ هزار کیلومتر بهسازی ومرمت قنات‌های استان انجام شده است.

وی بیان کرد: اعتبار ملی استان در این بخش طی سال گذشته هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال بوده است که بیشترین میزان اعتبار در میان سایر استان‌ها و باتخصیص ۱۰۰ درصدی همراه بوده است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین ۵۴۹ میلیارد و ۲۵۴ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ۹۶ هزار میلیون ریال اعتبار ازمحل اعتبارات خشکسالی طی سال گذشته به این بخش اختصاص یافت که طی یکسال موجب اجرای مرمت و بهسازی۳۳۵ قنات به طول ۹۰ کیلومتر در استان شد.

جوادی با بیان اینکه هم اکنون خراسان رضوی دارای ۶ هزار و ۸۸۲ رشته قنات به طول ۱۳ کیلومتر است که معادل ۱۷ درصد قنات‌های کشور می‌باشدف گفت: البته برخی اقدامات از جمله لایروبی باید هر سال در قنات‌ها انجام شود و حجم اعتبارات جوابگوی مرمت و احیای همه قنات‌ها با هم نیست، اما تلاش می‌شود قنات‌هایی که بیشتر نیازمند احیا هستند در لیست مرمت و احیای هر سال قرار گیرند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.