صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

هشدار کاهش شدید ذخایر خونی در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۹۱۶۵۳
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: ذخایر خونی استان به ویژه گرو‌های O منفی و مثبت A مثبت و AB منفی و مثبت به شدت رو به کاهش است و کلیه پایگاه‌های اهدای خون فعال هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، سعید اصغریان ضمن بیان این خبر افزود: چشم‌های منتظری هستند که فقط با اهدای خون ما، ادامه زندگی برایشان میسر می‌شود و از آنجایکه این اداره کل پشتیبان ۶۱ مرکز بهداشتی و درمانی می‌باشد، مراجعات اهداکنندگان به شدت کاهش یافته است و با توجه به نیاز مبرم به خون و فرآورده‌های خونی سالم در بیمارستان‌های استان اکنون این مراکز کمبود شدید ذخایر خون دارد.

 اصغریان افزود: خون سالم نیاز ضروری برای تمام افراد به‌ویژه بیماران محسوب می‌شود و مصدومان حوادث ترافیکی، مادران باردار و بیماران تالاسمی، هموفیلی و سرطانی ... نیاز بیشتری به خون و فرآورده‌های خونی سالم دارند.

وی خاطرنشان کرد: افراد مومن، خیّر و نوع دوست در چنین شرایطی بیماران و نیازمندان به خون و انواع فرآورده‌های خونی را تنها نگذارند بلکه با مراجعه به مراکز انتقال خون باعث برطرف شدن نیاز بیمارستان‌ها و بیماران بویژه افراد مبتلا به تالاسمی، هموفیلی و سرطان شوند.

گفتنی است داوطلبان برای اهدای خون کارت ملی خود را به همراه داشته باشند.ساعت پذیرش پایگاه‌ها در نوبت صبح از  ۷:۴۵ الی ۱۳:۰۰ و در نوبت عصر از ۱۴:۳۰ الی ۱۸:۴۵ است.  

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.