صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تولیت آستان قدس رضوی استفاده از زبان متناسب با سن و بهره از خلاقیت، نوآوری و ابتکار را موجب اثرگذاری کار فرهنگی و تربیتی حوزه کودک و نوجوان دانست.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی صبح امروز دوشنبه (۱۵ آبان‌ماه) از بخش‌های مختلف رواق کودک بازدید و در سخنانی کوتاه در جمع دست‌اندرکاران این رواق به اهمیت کار فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان اشاره و اظهار کرد: ثواب خدمت به مهمانان کودک حضرت رضا (ع) در این رواق اگر بیشتر از زیارت نباشد، کمتر از آن نیست.

وی افزود: دوری از فعالیت‌های کلیشه‌ای و تکراری و استفاده از نوآوری، ابتکار و خلاقیت در طراحی فضا، بازی‌ها و امور تربیتی این رواق برای تربیت دینی هرچه بهتر کودکان حائز اهمیت است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در این رواق ضمن ایجاد فضایی جذاب برای کودکان، در قالب‌های سرگرم کننده و با زبان متناسب با سنشان باید مفاهیم امامت، معارف اهل بیت (ع) و زیارت را به آن‌ها منتقل کرد؛ کودک و نوجوان نسل آینده کشور هستند و فعالیت در این حوزه بسیار ارزشمند است.

گفتنی است، رواق تخصصی کودک در سال ۱۴۰۱ در حرم مطهر امام رضا (ع) افتتاح شد و در کنار بازی و سرگرمی‌های کودکانه، زائران ۵ تا ۹ ساله حرم رضوی را با برخی مفاهیم دینی و آموزه‌های حوزه زیارت آشنا می‌کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.