صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر سابق خارجه و استاد حقوق و روابط بین الملل در نشست «مسأله فلسطین از دیدگاه حقوق بین الملل با تأکید بر تحولات اخیر» گفت: نمی‌توان شهرک‌نشینانی را که کارشان کشتن فلسطینی‌هاست و مسلح هستند، غیرنظامی دانست چون کد ندارند و لباس نظامی نمی‌پوشند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدجواد ظریف، وزیر سابق خارجه و استاد حقوق و روابط بین الملل در نشست «مسأله فلسطین از دیدگاه حقوق بین الملل با تأکید بر تحولات اخیر» گفت: نمی‌توان شهرک‌نشینانی را که کارشان کشتن فلسطینی‌هاست و مسلح هستند، غیرنظامی دانست چون کد ندارند و لباس نظامی نمی‌پوشند. تصور کنید عراقی‌ها در شهرهای ایران که اشغال کرده بودند، افرادی را ساکن می‌‌کردند. آیا ما باید حقوق آن‌ها را رعایت می‌کردیم؟ این‌ها ابزار اشغالند.

او افزود: ما باید یک استاندارد حاکم بکنیم. یک دولت اشغالگر در سرزمین اشغالی تنها وظیفه دارد و حقی ندارد. نه این دولت حق برقراری نظم دارد، نه زندانی کردن و نه اعدام. این دولت اشغالی هرچه می‌کند باطل است. ما از کشتن بچه دفاع نمی‌کنیم. از جنبه حقوقی مساله فلسطین صحبت می‌کنیم. ما می‌گوییم اسرائیل شکست خورده چون افسانه شکست‌ناپذیری و افسانه مظلومیت اسرائیل از بین رفته و نشانه‌اش هم جمعیتی که پاریس و نیویورک به خیابان آمده‌اند.

منبع: جماران

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.