صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اتحادیه املاک مشهد گفت: در بحث خرید و فروش شاهد رکود هستیم، چون توان خرید وجود ندارد، اما دربحث اجاره بها اثر مستقیم خود را از میزان تولید مسکن می‌گیرد.

حسین رستمی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره ساماندهی وضعیت اجاره بها مسکن در مشهد تصریح کرد: اگر در وضعیت عدم تولید مسکن باشیم ما هرچند نرم افزار و ابزار کنترلی به بازار اعمال کنیم نتیجه قطعی نمی‌دهد.

به گفته وی، هرچه عرضه و تقاضا فاصله آن زیاد باشد و نتوانیم آن را مهار کنیم طبیعتا تبدیل به کالای نایاب می‌شود که این خود عامل افزایش اجاره بهای بالای مسکن در جامعه می‌شود و این امر باعث شده خیلی واحد‌های مسکونی با قدمت بالا با رقم‌های نجومی بالایی اجاره  شود.

رئیس اتحادیه املاک مشهد افزود: اگر تولید انجام شود و فاصله عرضه و تقاضا کم شود مسلما یک واحد مسکونی با ۲۵ سال قدمت و سال ساخت بالا به قیمت دو یا سه سال ساخت قیمت گذاری نمی‌شود.



رستمی یادآورشد: تمام تلاش دولت و بخش خصوصی براین است که رقم تولید مسکن را افزایش دهد که امیدواریم در سال اینده شاهد این رشد عرضه باشیم، اما تا زمانیکه ساخت و ساز جدید به بازارعرضه نشود اثر گذاری خود را در بحث اجاره بها خواهد داشت.

وی افزود: ما در بحث خرید و فروش شاهد رکود هستیم، چون توان خرید وجود ندارد، اما دربحث اجاره بها اثر مستقیم آن در تولید مسکن است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.