صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سید امیرحسین فقهی، رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای، در سومین کنگره بین‌المللی دانشمندان جوان روسیه سخنرانی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون سازمان انرژی اتمی ایران، در سومین کنگره بین‌المللی دانشمندان جوان روسیه، اظهار کرد: در این کنگره فرصت مناسبی برای همفکری جوانان کشورهای مختلف جهان با دانشمندان برتر و جوان روسیه فراهم شده است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای افزود: تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و روسیه فرصت مناسبی را برای تقویت مشارکت بین مسکو و تهران در مقابله با چنین محدودیت‌هایی فراهم کرده است.

فقهی بیان کرد: تجربه ایران در مقابله با تحریم‌ها نشان داده است که ما اقدامات مهمی را برای تقویت و توسعه علوم و فنون انجام داده‌ایم، به‌طوری‌که ایران فعالانه در حال توسعه علم و فناوری برای قرار گرفتن در جمع کشورهای پیشرفته است.

وی خاطرنشان کرد: حرکت شتابان در مسیر کسب علم و دانش و همچنین تجاری‌سازی پژوهش‌ها و ایده‌ها از مهم‌ترین راهبردهای مدیریتی صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بوده و به‌یاری خداوند در تلاشیم سرفصل‌های گوناگون فناوری هسته‌ای را به‌صورت متوازن در کشور محقق سازیم.

رئیس مرکز تحقیقات ملی روسیه «مؤسسه کورچاتوف» نیز در این کنگره اظهار کرد: مردم ایران که بر تحریم‌های آمریکا غلبه کرده‌اند شایسته احترام عمیق هستند.

میخائیل کووالچوک تصریح کرد: بیش از ۴۰ سال است که ایران تحت شدیدترین تحریم‌های ایالات متحده بوده است. اما این کشور با جمعیت جوان و فعال با تحریم‌ها کنار آمده، هرچند سخت بوده است.

وی تأکید کرد: مردم ایران شایسته عمیق‌ترین احترام‌ها هستند.

کنگره دانشمندان جوان یکی از رویدادهای مهم در زمینه علم و فناوری محسوب می‌شود که با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، به‌منظور تقویت نقش علم و فناوری در حل مهمترین مشکلات توسعه جامعه و کشور برگزار شده است.

منبع: ایلنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.