صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اتحادیه شیرینی‌فروشان مشهد با اشاره به تبدیل شدن شیرینی در مناسبت‌ها به کالایی لوکس با توجه به افزایش تورم و کاهش قدرت خرید مردم، از کم رونق بودن این بازار در آستانه شب یلدا گلایه کرد.

محمد فرزانه در گفتگو با شهرآرانیوز، در خصوص وضعیت بازار شیرینی‌جات در آستانه شب یلدا اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه شیرینی و شکلات بین ۲۰ تا ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته، پیش‌بینی کاهش فروش در این بازار را داریم.

رئیس اتحادیه شیرینی‌فروشان مشهد فروش را لازمه تولید دانست و افزود: با توجه به تورم سرسام‌آور در کشور و کاهش قدرت خرید مردم، قنادی‌ها نیز تولید خود را کاهش داده‌اند.

وی ادامه داد: شیرینی و محصولات آن مانند اجناس تره‌بار است و نمی‌توان این قبیل کالا‌ها را دپو کرد. شاغلان قنادی نیز نمی‌توانند تولیدات خود را برای مدت طولانی در قنادی‌شان نگهداری کنند بنابراین میزان تولید را کاهش داده و در حد نیاز تولید می‌کنند.

فرزانه خاطرنشان کرد: قنادان مشهدی مانند دیگر روز‌های سال تولید خواهند داشت و در صورتی که در شب یلدا فروش بیشتری داشته باشند، تولیدات خود را افزایش خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه به نظر نمی‌رسد شیرینی‌جات در دورهمی‌های یلدای امسال همشهریان جایگاه خاصی داشته باشد، گفت: با این حال کمبودی برای این شب نخواهیم داشت.

رئیس اتحادیه شیرینی‌فروشان مشهد اشاره‌ای به قیمت شیرینی خشک و تازه هم داشت و اضافه کرد: قیمت انواع شیرینی با توجه به کیفیت آن‌ها متفاوت است. شیرینی تازه با توجه به تنوع محصول و کیفیت از کیلویی ۹۰ هزارتومان تا ۲۵۰ هزارتومان در قنادی‌های سراسر مشهد متغیر است.

وی ادامه داد: شیرینی دانمارکی با توجه به کیفیت آن از کیلویی ۸۰ هزارتومان تا کیلویی ۱۸۰ هزارتومان در قنادی‌ها به فروش می‌رسد.

فرزانه در پایان قیمت انواع شیرینی خشک را با توجه به کیفیت آن در قنادی‌های مشهد از کیلویی ۸۰ تا ۲۳۰ هزارتومان عنوان کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
هرآنچه برسرمامردم میایدازرئیس اتحادیه ها وادارجات ودوایردولتی وروءسای سه قوا
ناشناس
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
هرآنچه برسرمامردم میایدازرئیس اتحادیه ها وادارجات ودوایردولتی وروءسای سه قوا