صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نشست شورای امنیت سازمان ملل برای رای گیری درباره قطعنامه جدید دیگری از سوی امارات متحده عربی روز سه شنبه به وقت محلی (نیویورک ) برگزار می شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مشورت‌ها و رایزنی‌ها در پی ارائه قطعنامه جدید کشور امارات متحده عربی طی روز‌های اخیر همچنان ادامه دارد و هنوز اعضای شورای امنیت به جمع بندی واحدی دست نیافته اند.

متن این قطعنامه مانند پیش‌نویس قبلی از سوی امارات عربی متحده پیشنهاد شده است. آمریکا پیش‌نویس قطعنامه قبلی امارات را هفته گذشته در شورای امنیت وتو کرد.

ایالات متحده آمریکا ۱۷ آذر ماه جاری به عنوان عضو دائم شورای امنیت، قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی را که بر اساس درخواست آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل بود، برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه برغم کسب ۱۳ رای موافق در این شورا وتو کرد.

قطعنامه پیشنهادی امارات از ۱۵ رای اعضای شورای امنیت، ۱۳ رای موافق، یک رای مخالف از سوی ایالات متحده آمریکا و یک رای ممتنع از سوی انگلیس کسب کرد و بدین ترتیب با مخالفت آمریکا بعنوان عضو دائم شورای امنیت، وتو شد که واکنش‌ها ومخالفت‌های جهانی به این اقدام دولت بایدن را در پی داشته است.

مجمع عمومی سازمان ملل ۱۲ دسامبر ۲۰۲۳ برابر با ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۲ قطعنامه‌ای را با رای مثبت ۱۵۳ عضو خود یعنی اکثریت قاطع آرا تصویب کرد که خواستار آتش بس فوری بشردوستانه در غزه و همچنین آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسرا شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.