صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فرماندار مشهد گفت: هزار و ۸۳۴ شعبه اخذ رای برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات تعیین شده و به تصویب و تایید هیات اجرایی انتخابات در این حوزه انتخابیه رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز محسن داوری افزود: هزار و ۷۸۴ شعبه اخذ رای از این تعداد مربوط به بخش مرکزی و کلانشهر مشهد و ۵۰ شعبه نیز مربوط به شهرستان کلات است.

وی گفت: در سال ۹۸ و برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، هزار و ۵۲۰ شعبه اخذ رای در بخش مرکزی و کلانشهر مشهد فعالیت داشتند که این آمار نشان دهنده افزایش ۲۶۴ شعبه اخذ رای در انتخابات اسفند ماه امسال است.

فرماندار مشهد گفت: در هر شعبه اخذ رای با توجه به شلوغی یا خلوتی منطقه و این که شعبه از نظر تعداد عوامل اجرایی پنج یا هفت نفره باشد به وسیله ۱۵ تا ۱۸ عامل اجرایی، نظارتی، انتظامی و تدارکاتی اداره می‌شود البته هنوز در حال بررسی پنج نفره و یا هفت نفره بودن شعب اخذ رای از نظر تعداد عوامل اجرایی هستیم.

در دوره گذشته یعنی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از جمعیت سه میلیون و ۳۷۹ هزار و ۵۱۷ نفری شهر مشهد و بخش مرکزی ۲ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۶۶۲ نفر واجد شرایط رای دهی و در سن قانونی برای رای دادن بودند. همچنین یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در بخش مرکزی مشهد با هزار و ۵۲۰ شعبه اخذ رای انجام گرفت.

از مجموع ۱۸ نماینده خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، حوزه انتخابیه مشهد و کلات متشکل از شهرستان کلات و کلانشهر مشهد و روستا‌های بخش مرکزی این شهرستان پنج نماینده را به خود اختصاص داده اند. مردم ۲ بخش احمدآباد و رضویه مشهد به همراه شهرستان‌های فریمان و سرخس یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد و تبلیغات از دوم اسفندماه سال جاری آغاز خواهد شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
FH750
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
بیشتر داوری به وانتی های میوه فروش شبیه تا فرماندار