صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پس از افزایش ۴۰۰ درصدی وام ازدواج، بسیاری از بانک‌ها با سنگ اندازی مانع از پرداخت این وام به جوانان شدند، اما در خراسان رضوی با پیگیری‌های یکی از نمایندگان مشهدی مجلس شورای اسلامی از رئیس بانک مرکزی، بانک‌ها در این استان مجبور به پرداخت این تسهیلات به جوانان شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، هرچند رئیس جمهور بار‌ها به بانک مرکزی برای صفرشدن صف انتظار برای پرداخت تسهیلات ازدواج و پرداخت آنی آن دستور داده است، اما هنوز تا عملی شدن آن فاصله داریم. 

به گفته زوج‌هایی که برای دریافت تسهیلات اقدام کرده اند، اصلی‌ترین مشکل آن‌ها ضامن است. بانک‌ها علاوه براینکه به پشتوانه‌هایی مانند یارانه یا سهام عدالت راضی نیستند، برای پرداخت تسهیلات معمولا بیش از دو ضامن درخواست می‌کنند. بماند که هر ضامنی را نیز قبول نمی‌کنند و مشکلاتی مانند سن، رقم فیش حقوقی و... را پیش پای جوان‌ها می‌گذارند، البته بانک‌ها دلیل این رفتار انقباضی خود را متناسب نبودن حساب یارانه، سهام یا یک ضامن با مبلغ وام می‌دانند.

اما در خراسان رضوی با پیگیری‌های یکی از نمایندگان مشهدی مجلس شورای اسلامی از رئیس بانک مرکزی، بانک‌ها در این استان مجبور به پرداخت ۱۶ هزار وام ازدواج طی  ده روز شدند.

 
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.