صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: چرای غیرمجازدام در مراتع استان طی ۹ ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۴ درصد کاهش یافته است.

محسن فنودی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اعلام این خبر اظهار کرد: طی ۹ ماه امسال ۳۷۱ مورد تخلف چرای غیرمجاز با ۷۸ هزار و ۹۰۰ راس دام در استان شناسایی و با آن برخورد شد در حالی که این میزان در سال گذشته ۶۶۹ مورد با ۱۴۵هزار و ۸۱ واحد دامی بوده است.

وی افزود: طی مدت گذشته از سال جاری تعداد ۶ فقره شامل ۱۱ باب کوره ذغال غیرمجاز کشف و شناسایی شد که مشابه آمار سال گذشته است.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان رضوی بیان کرد: در زمینه رفع تجاوز از اراضی منابع ملی نیز امسال با تشکیل ۷۲ فقره پرونده برای ۳۹ هزار و ۱۳۷ هکتار از اراضی ملی اقدام موثر و برخورد با متخلفان انجام شده است.

وی با بیان اینکه تخلف بوته‌کنی امسال رشد زیادی در استان داشته است، گفت: در حالی که سال گذشته ۶ فقره بوته‌کنی ۱۴۰ هزار و ۹۸ بوته شناسایی شد، امسال این رقم به ۱۷ فقره با کشف ۹۱۲ هزار و ۳۷ رسیده است.

فنودی گفت: در زمینه خلع ید از اراضی منابع طبیعی نیز امسال ۱۷۵ پرونده به مساحت ۴۲۳ هزار و ۱۸۶ هکتار تشکیل شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی اظهارکرد: مجموعا امسال ۱۰۷ متخلف و متجاوز در زمینه منابع طبیعی و اراضی ملی دستگیر و ۷۸ دستگاه خودرو توقیف شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.