صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نرخ اقلام اساسی از جمله مواد شوینده و بهداشتی، مواد غذایی و مواد پروتئینی در هفته‌ای که گذشت با نوسانات قیمتی همراه بود.

به گزارش شهرآرانیوز، قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته وعرضه مازاد تقاضاست به طوریکه واحد‌های صنفی زیر قیمت مصوب ۷۶ تا ۸۳ هزار این کالا را عرضه می‌نمایند. در حال حاضر قیمت مصوب مرغ ۸۵۰۰۰۰ ریال و مرغ زنده ۶۱۰۰۰۰ می‌باشد. 

مدیر بازرسی و نظارت خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص تغییرات قیمتی مواد غذایی در بازار مشهد گفت: طی افزایش قیمت دلار درچند روز اخیر حبوبات خارجی نیز حدود ۵ درصد افزایش قیمت داشته است. همچنین نیز قیمت روغن حدود ۱۵تا۱۰ روند کاهشی داشته که تحقیقات نشان می‌دهد علت آن تولید زیاد و نیز انبار کردن از قبل کارخانجات روغن می‌باشد. همچنین به علت تقاضای کم و عرضه زیاد تن ماهی به علت قیمت بالای آن، در حال حاضر قیمت این کالا نیز حدود ۳۰-۲۵ درصد نزول نموده است.


وی افزود:  یکی از عوامل قیمت گذاری در کنسروجات، قیمت تمام شده قوطی می‌باشد که با توجه به بالا بودن قیمت ورق نیز مزید بر علت افزایش قیمت می‌باشد. اگر این امر میسر می‌شد (پایین درآمدن قیمت تمام شده قوطی) قیمت رب گوجه فرنگی به زیر ۳۰۰۰۰ هزار تومان می‌رسید. در حال حاضر قیمت رب به علت کاهشی بودن قیمت گوجه فرنگی روند کاهشی دارد.

جدول قیمت مواد غذایی در بازار مشهد

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.