صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

۱۵ نفر در مشهد به دلیل سُرخوردگی دچار آسیب شدند

  • کد خبر: ۲۰۹۸۷۹
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مصدومیت حدود ۱۵ نفر به دلیل سُرخوردگی در مشهد خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد علیشاهی عنوان کرد: موارد مربوط به سُرخوردگی و موارد مشابه که از دیروز تاکنون در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد گزارش شده، حدود ۱۵ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه آسیب‌های وارده خیلی شدید نبود و جزئی بوده است، اظهار کرد: افراد آسیب‌دیده بیشتر مربوط به گروه میانسال بودند که از ناحیه لگن، ران و دست‌ها آسیب دیدند.

علیشاهی خاطرنشان کرد: با آفتابی شدن هوا و حضور مردم در ییلاقات برای برف‌بازی و استفاده از لوازم و وسایل غیراستاندارد، احتمال می‌دهیم که تعداد مصدومان بیشتر شود.

مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: توصیه ما به مردم این است که هنگام برف‌بازی نکات ایمنی لازم را رعایت کنند؛ چراکه استفاده از مکان‌ها و تجهیزات ناایمن و غیراستاندارد می‌تواند باعث شکستگی‌ها و حتی آسیب‌های جدی به سر و... شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه شکستگی ران، دست و لگن شایع‌ترین عارضه سالمندان در روز‌های برفی و یخبندان است، گفت: با توجه به اینکه پوکی استخوان از بیماری‌های شایع سالمندان است، کوچک‌ترین ضربه در این افراد ممکن است منجر به آسیب‌دیدگی شدید شود؛ بنابراین سالمندان در روز‌های برفی و ساعاتی که لغزندگی معابر بیشتر است تا حد امکان از خروج از منزل خودداری کنند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.