صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عضو شورای علمای شیعه افغانستان گفت: این شورا درباره حقوق شیعیان افغانستان با حکومت طالبان گفتگو می‌کند، اما تاکنون پیشرفتی حاصل نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدحسین عالمی بلخی، رئیس دبیرخانه شورای علمای شیعه افغانستان درباره نحوه تعامل این شورا با حکومت طالبان و مطالبات شیعیان از حکومت سرپرست گفت: ما خواسته‌های مشخصی در عرصه مسائل حقوقی، سیاسی و مناسک و شعائر مذهبی داریم. در مسائل حقوقی، حل و فصل دعاوی اهل تشیع مطابق فقه جعفری که به طور رسمی در محاکم وجود داشته باشد را خواستاریم.

وی خواسته‌های سیاسی شیعیان را رسمیت یافتن مذهب شیعه جعفری، جایگاه در قانون اساسی، مشارکت شیعیان در مسائل دولت، حکومت و کشورداری و حضور آنان در کابینه برشمرد.

عالمی بلخی همچنین درباره اینکه تاکنون شورای علمای اهل تشیع تا چه اندازه به خواسته‌های خود نزدیک شده و این احتمال که خواسته‌های آنان مورد موافقت حکومت طالبان قرار گیرد چقدر است، گفت: تاکنون پیشرفتی نبوده، اما جواب منفی هم نداده اند و محول شده بر این که می‌نشینیم و صحبت می‌کنیم.

رئیس دارالانشای شورای علمای اهل تشیع افغانستان درباره سیاست آینده این شورا در قبال حکومت طالبان، بر ادامه تعامل مسالمت آمیز با طالبان تأکید کرد.

عالمی بلخی گفت: ما سیاستی را که در سه سال گذشته داشته‌ایم ادامه خواهیم داد و در آینده نیز طرفدار جنگ و منازعه نیستیم.

منبع: رادیو دری

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.