صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: رمز تبدیل توان‌های بالقوه به بالفعل با مهارت آموزی امکان پذیر است.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد ظهر چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه در حاشیه گردهمایی مربیان توانمند اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی، اظهار کرد: ایام الله دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن با حضور پر شکوه مردم سیلی محکمی به آمریکا جهان خوار و اسراییل کودک کش بود که در سراسر میهن اسلامی به نمایش گذاشته شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با اشاره به دستاورد‌ها و اعتلای کلمه حق گفت: مبارزه با ظلم و ستم متجاوز، و مبارزه در مقابل جبهه باطل یکی از پیام‌های بزرگ انقلاب اسلامی است. پس از گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی مفتخریم که به رغم وجود برخی ضعف‌ها و نواقص، در اعتلای جبهه و کلمه حق دستاورد‌های زیادی داشته‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به کمبود پزشک عمومی در شهر‌های ایران قبل از انقلاب اسلامی گفت: امروز به برکت استعداد و همت والای مردم ایران 
 بیش از ۳۰ هزار پزشک متخصص زنان داریم، این در حالی است که قبل از پیروزی انقلاب تنها ۵۹۷ پزشک متخصص زنان داشته‌ایم.

حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد ایرانیان امروز را مفتخر دانست و تصریح کرد: امروزه واژه ما میتوانیم در بسیاری از عرصه‌ها محقق و نهادینه است امروز در فلسطین و غزه دیگر تقابل سنگ مقابل گلوله نیست، بلکه موشک در برابر موشک و پهباد در برابر پهباد، بعلاوه سرمایه ایمان و قدرت باور مردم مسلمان فلسطین با گسترش شعار "ما می‌توانیم" در اقصی نقاط جهان است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی برخی از عرصه‌ها در جامعه و در جریان پیشرفت را پیش نیاز خواند و افزود: افراد زیادی از سلامت جسم، تمکن مالی و علم و دانش برخوردارند، اما مهارت ندارند تا بتوانند از نعمت سلامت، تمکن مالی و علمی خود بهره‌مند شوند.

وی مهارت آموزی را رمزی خواند که توان‌های بالقوه را تبدیل به بالفعل می‌کند و اذعان کرد: فرهنگ مهارت در کشورمان در دهه اخیر کمرنگ شد و تا حد زیادی از بین رفت است، در گذشته خانواده‌ها فرزند خود را از سنین نوجوانی سر کار می‌گذاشتند و مهارت اموزی یک ارزش و فرهنگ در میان مردم بود، اما حال کلاس‌های کنکور و متمرکز شدن برای قبولی در دانشگاه به تدریج جایگزین اشتغال و مهارت آموزی شد و درحال حاضر هنرستان و فنی حرفه‌ای ما متناسب با سایر عرصه‌های رشد نیست.

حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به روند رو به رشد در دولت سیزدهم افزود: پیشگامی اداره کل فنی‌و‌حرفه‌ای در استان و شهرستان‌ها در حال رغم خوردن است و یکی از بشارت‌ها و پیام "ما می‌توانیم"در جهت اعتلای ایران و ایرانی در حال‌رغم خوردن است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: متواضعانه از همه شما خواهران و برادران مربی فنی و حرفه‌ای خواستارم تا ارزش و اهمیت سنگری که در آن مستقر هستید را بیشتر بدانید، این کار یک شغل است، اما اهمیت و تاثیر گذاری زیاری دارد که می‌تواند خیلی از ظرفیت‌های کشور را معنا ببخشد.

وی در ادامه گفت: خودتان را مکمل آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و خانواده‌ها و حتی آموزش عالی و صنعت و معدن و تجارت بدانید، همه این‌ها زحمت‌های بسیار کشیدند، اما نتیجه این است که افراد لباس کار به تن کرده و در جامعه حضور پیدا کنند، این توفیقی است که شما در دست دارید.

حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد با توجه به فتنه‌ها و تحریم‌ها و تهدید‌ها افزود: امروز با تمام این شرایط همه مردم ایران اراده کردند تا برای ملت و سربلندی کشور کار کنند، و شما در جایگاه ممتاز و درخشان و بزرگی قرار دارید.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در راستای جریان مهارت آموزی خاطر نشان کرد: آمادگی داریم تا آنچه در ظرفیت استان وجود دارد را به کار بگیریم تا جریان مهارت آموزی تسهیل، تسریع و ارتقا کمی و کیفی پیدا کند.

وی در پایان سخنان خود ضمن تاکید بر انتخابات ۱۱ اسفندماه تصریح کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن سیلی‌ای بود بر یک طرف صورت دشمن، انشاا.. با افتخار سیلی محکم تری را در ۱۱ اسفندماه به طرف دیگر صورت آمریکا و اسراییل خواهیم زد تا آن‌ها در درد بمانند و ما شاهد تکمیل کارنامه افتخارات ملت مان باشیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.