صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

امنیت مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار است

  • کد خبر: ۲۲۳۵۲۶
  • ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۱
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به امنیت مراکز هسته‌ای و نیروگاه اتمی بوشهر گفت: امنیت نیروگاه و مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار و اعتبار حفاظ امنیتی برقرار است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد اسلامی عصر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به آغاز ساخت ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان سازمان انرژی اتمی ایران در بوشهر اظهار داشت: برای رفع دغدغه‌های کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر با تعامل و همکاری سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی امروز عملیات اجرایی ساخت ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در بوشهر آغاز شد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه اراضی ساخت این واحد‌های مسکونی در  زمین ساحلی قرار دارد گفت: عملیات آماده‌سازی این واحد‌ها قابل ملاحظه است و امید می‌رود بر اساس برنامه زمانبندی پس از آماده‌سازی زمین، واحد‌های مسکونی ساخته و تحویل شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اضافه کرد: در ساخت این واحد‌های مسکونی از ظرفیت نهضت ملی مسکن با رعایت استاندارد‌های لازم استفاده می‌شود.

اسلامی با اشاره به افزایش فعالیت در جبهه‌های مختلف در ساخت نیروگاه‌های اتمی دوم و سوم گفت: در مقایسه با قبل از سال ۱۴۰۰ فعالیت در جبهه‌های مختلف سایت دوم و سوم نیروگاه‌های اتمی بوشهر افزایش یافته و فعالیت ۱۲ برابر شده است.

وی اضافه کرد: قبلاً در ساخت نیروگاه‌های اتمی یاد شده ۲۵۰ نفر فعال بودند که اکنون بیش از ۳ هزار نفر مشغول فعالیت هستند و تا قبل از پایان سال ان‌شاءالله تعداد نیرو‌ها در ساخت دو واحد نیروگاه اتمی جدید بوشهر به بیش از ۵ هزار نفر افزایش می‌یابد.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: با اراده‌ای که وجود دارد اجازه هیچگونه تاخیر در ساخت این دو واحد نیروگاه داده نمی‌شود و بر اساس برنامه زمانبندی ان‌شاءالله تکمیل و وارد مدار تولید می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به امنیت مراکز هسته‌ای و نیروگاه اتمی بوشهر گفت: امنیت نیروگاه و مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار و الحمدلله کشور یک نظام امنیتی و قدرتمند است.

اسلامی ادامه داد: نظام دفاعی و امنیت ما هر گونه تعرض به این کشور شود این تسلط کشور و اقتدار نیرو‌های مسلح حفاظت و امنیت هسته‌ای هم در کمال اقتدار و اعتبار حفاظ امنیتی برقرار است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.