صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

زمان بروز علائم کروناویروس

  • کد خبر: ۲۲۷۹۹
  • ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰
یک متخصص قلب و عروق گفت: دوره نهفتگی بیماری کروناویروس 5 روز است و پس از سه الی 5 روز علائم بالینی نمایان می‌شوند.
به گزارش شهرآرانیوز، عبدالوهاب برادران درباره علائم این بیماری افزود: کرونا علائمی نظیر تب، تنگی نفس و سرفه دارد و می‌تواند با علائم خفیف و شدید خود را نشان دهد. ۹۸ درصد در ابتلای این بیماری دچار تب می‌شوند و ممکن است که تب شدید نباشد، ۷۶ درصد بیماران دچار سرفه و ۵۵ درصد بیماران دچار تنگی نفس می‌شوند، همچنین ۴۴ درصد بیماران نیز دچار ضعف و بی‌حالی می‌شوند و البته علائمی مانند خلط و اسهال ممکن است در این بیماران وجود داشته باشد که بسیار نادر است.

وی خاطرنشان کرد: از دست رفتن حس بویایی یا چشایی از دیگر علائم این بیماری به شمار می‌رود. ۸۰ درصد مبتلایان به کرونا نیاز به بستری ندارند و بیشتر آن‌ها با مراقبت در منزل بهتر می‌شوند. افرادی که دچار تنگی نفس شوند و با تشدید سرفه مواجه شوند نیاز به بستری خواهند داشت که باید به مراکز منتخب ارجاع داده‌شوند.

این متخصص قلب و عروق گفت: افراد بدون تنگی نفس و با تب شدید اگر در گروه الف یا ب خطر قرار بگیرند باید از نظر ریوی حتما بررسی شوند. گروه الف افرادی هستند که نقص ایمنی دارند و گروه ب افرادی هستند که دارای بیماری زمینه‌ای هستند.

برادران افزود: درحال حاضر سرایت از افراد بدون علامت کم است و شواهد کمی وجود دارد و انتقال از طریق هوا نیز کم است مگر در اماکنی مانند آی سی یو‌ها و مراکز درمانی. دارو‌های والزارتان و لوزارتان بحث شده است که باعث تشدید علائم قلبی ناشی از ویروس می‌شود، اما بر اساس آخرین توصیه‌ها در دنیا نیازی به قطع این دارو‌ها نیست و ادامه روند مصرف این دارو‌ها مشکلی ندارد.

وی در پایان تاکیدکرد: کرونا ممکن است ۲۸ درصد به افرادی که بیماری قلبی زمینه‌ای دارد ضرباتی وارد کند، به همین جهت باید توصیه وزارت بهداشت و پزشکان را جدی بگیرید.

منبع:فارس
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.