صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی گفت: تردد همه ناوگان تجاری شامل ترانزیتی، صادراتی و وارداتی از چهار پایانه مرزی استان در دو ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز، جعفر شهامت اظهار داشت: در بازه زمانی یاد شده بیش از ۷۴ هزار تردد تجاری با جا به جایی بیش از یک میلیون تن کالا از چهار پایانه مرزی استان حکایت از رشد ۴۳ درصدی فعالیت تجاری در حوزه تناژ دارد که موید تداوم رشد عملکرد حمل و نقل بین المللی استان در سومین سال متوالی است.

وی ادامه داد:در این مدت بیش از ۲۳ هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون حامل نیم میلیون تن کالای ترانزیتی از طریق سه پایانه مرزی دوغارون، سرخس و لطف آباد از کشور خارج شده است که با رشد ۳۱ درصدی همراه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در همین مدت بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون حامل ۱۴۵ هزار تن کالای ترانزیتی از سه پایانه مرزی یاد شده وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تردد تغییری نداشته است.

شهامت افزود: تردد ناوگان حامل کالای صادراتی با ۱۵ هزار و ۹۸۸ دستگاه و تردد ناوگان وارداتی با هزار و ۵۵۹ دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی استان در ۲ ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۴۳ و ۱۷۴ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین میانگین تردد روزانه از مرز دوغارون با افغانستان را در مجموع نزدیک به ۹۰۰ دستگاه و میانگین تردد روزانه مرز‌های لطف آباد، سرخس، باجگیران با ترکمنستان را ۶۷۰ دستگاه اعلام کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.