صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

هم‌زمان با بیست‌وسوم ماه ذی‌القعده که به‌روایتی سالروز شهادت ثامن‌الحجج‌(ع) است، حرم مطهر رضوی غرق در ماتم و عزای این امام همام شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در آستانه این غم جان‌سوز، خادمان آستان قدس رضوی با نصب پرچم‌ها و کتیبه‌های سیاه در ایوان‌ها، رواق‌ها و صحن‌های حرم مطهر، فضایی حزن‌انگیز و معنوی را برای زائران و مجاوران حضرت ثامن‌الحجج‌(ع) فراهم کردند.

دو کتیبه بزرگ با متون «آمدم بر درگهت با چشم گریان یارضا» و «ز آستان رضایم خدا جدا نکند/ منو جدایی از این آستان خدا نکند» نیز بر ایوان طلای صحن‌های آزادی و انقلاب نصب شده که حال‌و‌هوای غم و اندوه زائران را دوچندان کرده است.

در این میان، زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی با چشمانی اشکبار و دلی اندوهگین، به سوگ ولی‌نعمتشان نشسته و با قرائت قرآن، دعا و مرثیه‌خوانی، به این امام همام متوسل شده‌اند.

همچنین در شب و روز شهادت امام‌رضا‌(ع)، مراسم عزاداری و سوگواری با حضور مداحان و ذاکران اهل‌بیت‌(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود و زائران با حضور در این مراسم، ارادت و عشق خود را به ساحت مقدس شمس‌الشموس ابراز می‌دارند.

حرم مطهر رضوی در این ایام میزبان خیل عظیم زائرانی است که از سراسر ایران و جهان برای عرض تسلیت و ادای احترام به امام‌رضا‌(ع) به مشهد مقدس سفر کرده‌اند.

این عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت(ع) با حضور در حرم مطهر، با امام‌رضا‌(ع) رازونیاز کرده و از ایشان طلب مغفرت و هدایت می‌کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.