صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌‎ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اجرای مسیر ۴ بی‌آرتی، حدفاصل میدان فردوسی، بولوار توس، بولوار شاهنامه تا آرامگاه فردوسی به طول ۲۳ کیلومتر جزو اولویت‌های عملیاتی و اجرایی برای سال ۱۴۰۳ است.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد به تشریح ضرورت اجرای خط بی‌آرتی در بولوار توس پرداخت و با بیان اینکه سامان‌دهی و باز مهندسی خطوط اتوبوس‌رانی مشهد یکی از اولویت‌های غیرقابل انکار و اصلی توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در این شهر است، اظهار کرد: با توجه به تصویب مطالعات حمل‌ونقل همگانی شهر مشهد در یکصد و نودمین جلسه شورای عالی ترافیک کشور در دی ماه سال گذشته، برنامه‌ریزی‌های هدفمندی در راستای اجرای این سند انجام شده است.

مجید نژادحسین افزود: بر همین اساس اجرای مسیر ۴ بی‌آرتی، حدفاصل میدان فردوسی، بولوار توس، بولوار شاهنامه تا آرامگاه فردوسی به طول ۲۳ کیلومتر جزو اولویت‌های عملیاتی و اجرایی برای سال ۱۴۰۳ است. وی افزود: سیستم بی‌آرتی بر اساس تعاریف موجود، یک روش حمل‌ونقل سریع، انعطاف‌پذیر و با عملکرد بالاست که همه اجزای آن از قبیل ایستگاه‌ها، ناوگان، برنامه‌ریزی و سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند به صورت یکپارچه و همسان ترکیب و طراحی شده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه این سامانه هم انعطاف‌پذیری سیستم حمل‌ونقل اتوبوسی و هم سرعت و اطمینان مترو را داراست، تصریح کرد: به این ترتیب، با وجود ایجاد راه‌های مختلف برای تسریع حرکت اتوبوس‌های این سامانه مانند تونل، زیرگذر، روگذر و مسیر ویژه یا چراغ‌های راهنمایی هوشمند این اتوبوس‌ها با خطر تصادف بسیار کم روبه‌رو هستند و همچنین به علت آنکه می‌توانند از راه‌های عادی نیز استفاده کنند دارای انعطاف‌پذیری بالایی هستند.

نژادحسین گفت: اجرای طرح بی‌آرتی در بولوار «توس»، گام بسیار مهمی در راستای تسهیل تردد در مسیر میدان فردوسی تا آرامگاه فردوسی محسوب می‌شود و با همکاری بخش‌های مختلف معاونت عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری در کوتاه‌ترین زمان ممکن احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید تا شهروندان ساکن این مناطق به سهولت به سایر ناوگان حمل‌ونقل شهری دسترسی یابند.

وی افزود: علاوه بر اجرای خط ۴ خط بی‌آرتی، با توجه به درخواست‌های متعدد زائران و مجاوران و ضرورت تسهیل امر زیارت، خط یک اتوبوس‌های تندرو به طول ۸ کیلومتر که پیرامون هسته مرکزی شهر واقع شده است و از خیابان‌های شهید آیت‌ا... رئیسی، بولوار ابوطالب، بولوار کلاهدوز، احمدآباد، بهار و فدائیان اسلام عبور می‌کند نیز به عنوان یکی از مسیر‌های پرتردد شهری، در حال برنامه‌ریزی مراحل اجراست.

ضرورت‌های اجرای بی آرتی در بولوار توس

وی اظهارکرد: از مهم‌ترین دلایل اجرای بی‌آرتی در بولوار توس، می‌توان به کم شدن زمان انتظار مسافران در ایستگاه‌ها، دریافت بلیت قبل از ورود به ایستگاه و حذف رابطه مستقیم بین راننده و مسافران، ایمنی و امنیت مسافران به دلیل طراحی خاص ایستگاه‌ها، اطلاع‌رسانی دقیق به مسافران در ایستگاه و اتوبوس و سهولت استفاده معلولان جسمی- حرکتی اشاره داشت. 

وی با بیان اینکه سیستم اتوبوس تندرو دارای زمان‌بندی مناسبی است که باعث استفاده بهتر از ظرفیت ناوگان اتوبوس‌رانی می‌شود، گفت: از سوی دیگر، تخصیص هوشمندانه اتوبوس‌ها به مسیر‌ها نیز در این سیستم کاهش ازدحام مسافران در ایستگاه‎ها و افزایش بهره‌‎وری اتوبوس‌ها را به دنبال دارد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد افزود: البته هزینه کمتر آماده‌سازی خطوط بی‌آرتی نسبت به خطوط حمل‌ونقل ریلی، وجود یک مرکز کنترل واحد که باعث افزایش بهره‌وری سیستم می‌شود و امکان بهره‌برداری از ساختار‌ها و امکانات موجود از ویژگی‌های دیگر اتوبوس‌های تندرو است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
توس
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
واقعا مسیر توس شلوغ پرتردد و از لحاظ سرویس اتوبوس رانی ضعیف هست ما مشتاقانه منتظریم در این مسیر طرح های لازم اجرایی شود
ناشناس
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
مترو خط ۳ هم خییییلی طولانی شده