صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در سالروز شهادت فرزند امام مهربانی‌ها، با حضور در حرم امام‌رضا (ع)، این روز را به ولی‌نعمت خود تسلیت گفتند.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز آخرین روز از ماه ذیقعده و سالروز شهادت امام‌ جوادالائمه(ع)، تنها فرزند امام رئوف علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) است. آن امامی که پدرش، او را "ابوجعفر" می‌نامید و آن روزی که متولد شد، فرمود که این فرزند، مولودی است که پربرکت‌تر از او برای شیعه ما به دنیا نیامده است.

او را به سبب کثرت احسان و نیکی که سفارش پدر و رویه اجداد طاهرینش بود، جوادالائمه(ع) می‌خواندند. امام همامی که در نه‌‌سالگی و پس از شهادت پدر، امامت و زعامت شیعه را عهده‌دار شد و در مدت عمر کوتاه ۲۵ساله خود و با وجود همه محدودیت‌هایی که خلفای وقت عباسی بر او روا می‌داشتند، پرچم پرافتخار شیعه را نگه داشت. آن امامی که در فضل و دانش و حکمت و ادب نیز همچون ولایت شیعیان، میراث‌دار جدش محمدبن‌عبدالله(ص) نبی خاتم بود.

اما امروز و در سالروز شهادت آن حضرت، بنا بر سنتی قدیمی، زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، برای عرض ارادت به امام و ولی‌نعمت خود، رهسپار حرم مطهر رضوی شده‌اند تا ضمن عرض تسلیت و تعزیت، در همراهی با خاندان عصمت و طهارت(ع) تجدید عهد و پیمان کنند.

امروز در اجتماع بزرگ مردمی که از میدان شهدای مشهد به مقصد حرم مطهر رضوی برگزار شد، ارادتمندان به اهل‌بیت پیامبر(ص) اشک ماتم ریختند و ظهور منجی عالم را از درگاه خداوند متعال خواستار شدند.

به نیابت از خادم الرضا (ع)

اما امسال، مراسم سالروز شهادت امام جواد الائمه (ع) رنگ و بویی دیگر هم داشت. زائران حرم مطهر، امسال به نیابت از رئیس‌جمهور شهیدی که ۲ هفته پیش او را تا جوار حرم مطهر و آرامگاه ابدی بدرقه کردند و به شکرانه سال‌های خدمت او در عرصه‌های مختلف و به ویژه تولیت و خادمی حضرت رضا (ع) نائب الزیاره او بودند.

روایتی از امام جواد الائمه (ع)

اما در سالروز شهادت آن امام همام، توصیه‌ای از آن حضرت را نیز نصب العین خود قرار می‌دهیم که راهنمایی برای زندگی ما باشد. ایشان می‌فرمایند: «المومن یحتاج الی ثلاث خصال: توفیق من الله و واعظ من نفسه و قبول من من ینصحه». مومن به سه خصلت نیازمند است: توفیق خداوند متعال، واعظ و راهنمایی از درون خود و پذیرش کلام کسی که او را پند و اندرز می‌دهد.

امید آن که با تبعیت از ائمه هدی (ع) با سپردن دل به خداوند متعال و کسب توفیق الهی و حرکت در مسیری که خداوند از طریق ائمه (ع) در مقابل ما قرار داده است، رهرو شایسته‌ای برای آنها باشیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.