صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

استاندار خراسان رضوی گفت: پروژه بزرگ بازچرخانی آب در مشهد با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه جدید پرکندآباد ۲ موجب جلوگیری از آلودگی کشف‌رود ناشی از فاضلاب مشهد می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری امروز، ۲۴ خردادماه، در مراسم بهره‌برداری از تصفیه‌خانه پرکندآباد۲ اظهار کرد: پروژه بزرگ بازچرخانی آب در مشهد با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه جدید پرکندآباد۲ موجب جلوگیری از آلودگی کشف‌رود ناشی از فاضلاب مشهد می‌شود و در عین حال پساب تصفیه‌شده را برای آبیاری فضای سبز مشهد تامین می‌کند.

وی افزود: در تکمیل این پروژه بازچرخانی آب، پروژه حضرت نبی اکرم (ص) نیز افتتاح شد که به تامین آب شرب مشهد کمک خواهد کرد.

استاندار خراسان رضوی، بیان کرد: بهره‌برداری از سه مخزن ذخیره آب با مجموع ظرفیت ۹۰ هزار متر مکعب، حفر و تجهیز ۷۰ حلقه چاه و ۳۰ کیلومتر خطوط انتقال با اثربخشی ۲۰۰۰ لیتر در ثانیه با ارزش ۱۴ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال با هدف کمک به پایداری آب مشهد، بهبود کمیت و کیفیت آب و کاهش هدررفت جزو پروژه مدرن بازچرخانی آب است.

سردار نظری خاطرنشان کرد: فاز اول بزرگترین پروژه ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب کشور (پرکندآباد ۲) با ظرفیت ۵۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز و با ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: هدف این پروژه کاهش آلایندگی محیط زیست و رودخانه تاریخی کشف‌رود و فراهم‌سازی جایگزینی و بازچرخانی در راستای تامین آب کلان‌شهر مشهد است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.