صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بازنشستگان تامین اجتماعی می‌گویند: کسانی که فرمولِ متناسب‌سازی را نوشته‎‌اند، بازنشستگان تأمین اجتماعی را در نظر نگرفتند چراکه فرمول نوشته شده به کارِ ما نمی‌آید.

به گزارش شهرآرانیوز, جمعی از بازنشستگان تأمین اجتماعی از نامشخص بودنِ اجرای متناسب‌سازیِ حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ابراز نگرانی کردند و گفتند: برنامه هفتم توسعه منابع متناسب‌‍سازیِ حقوق را از یک درصد افزایش ارزش افزوده تعیین کرده است که ظلم است اگر این منابع برای بازنشستگان کشوری و لشکری استفاده شود و بازنشستگان تأمین اجتماعی از آن بهره‌ای نبرند. 

بازنشستگان می‌گویند: کسانی که فرمولِ متناسب‌سازی را نوشته‎‌اند، بازنشستگان تأمین اجتماعی را در نظر نگرفتند چرا که فرمول نوشته شده به کارِ ما نمی‌آید. رسیدنِ حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد شاغلان متناظر نه تنها سودی برای ما ندارد که به ضرر بازنشستگان سایر سطوح نیز است و حقوق آنها را کاهش می‌دهد. 

آنها از نمایندگان بازنشستگان می‌خواهند تا موضوع تغییر فرمول متناسب‌سازی و بعد اجرای آن برای بازنشستگان تأمین اجتماعی را با جدیت پیگیری کنند. 

این بازنشستگان به مستمریِ خود اشاره می‌کنند و می‌گویند: عدم اجرای ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی و عدم تعیین حقوق مطابق با افزایش هزینه‌های زندگی، سطح معیشت ما را کاهش داده و با افزایش متناسب‌سازی انتظار داریم بخشی از این مشکل حل شود. 

آنها همچنین با اشاره به هزینه‌های سنگینِ درمان می‌گویند: مستمریِ ناچیز و بیمه پایه و تکمیلیِ ناکارآمد، فشار زندگی را برایمان سخت‌تر کرده است. متناسب‌سازیِ حقوق کمترین کاری است که می‌توانند برای ما انجام دهند.

منبع:ایلنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳۵
ناشناس
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
چرا از حقوقهای اینهایی که تحت تکلف تامین اجتماعی هستند رو ازش مالیات کم میکنید واین یک درصد مالیات روبرای حقوق کارمندان دولتی کشوری لشکری همسان‌سازی میکنید وبازنشتگان تامین اجتماعی هیچی این کجاش بوی عدالت میدهد
ناشناس
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
این.اقایان.بیشتر.به.فکر.انهای.هستن.که.بیست.ملیون.....به.بالا.حقوق.دارن.ولی.ما.که.زیر.سه.ملیون.داریم.باید......بمیریم.تا.جلو.دستو.پای.اقایان.را.نگیریم.تا.بهتر.زندگی.....کنن
ناشناس
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
پرداخت حقوق ها با مبانی ریال می‌باشد و تمامی هزینه های زندگی با مبانی دلار می‌باشد مثل خرید اتومبیل خرید لوازم خانگی مثل..... اختلاف قیمت دلار با ریال کسری و توان خرید حقوق بگیران را پایین و فقیر کرده و شرمنده خانواده ها?
امید به خدا
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
اصلا برای لشگری و کشوری اجرا نشده که بخواد برای تامین اجتماعی اجرا بشه . همش سرکاری هست و میخوان لشگری و کشوری وتامین اجتماعی به جون هم بدازن . شماها هم به این کار دارید دامن میزنید .
متنفر از مسولین
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
از بس بی عدالتی دیدیم بعد ۳۰ سال سابقه حقوق کم دریافت میکنیم و مجبوریم بعد بازنشستگی مسافرکشی کنیم هم متنفر از مسولین هستیم هم اینکه در انتخابات شرکت نمیکنیم و به همستر بیشتر امید داریم تا به مسولین
بازنشسته تامین اجتماعی
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
چون دولت همیشه حق بازنشستگان تامین اجتماعی رو ضایع کرده بازنشستگان و خانواده هاشون در انتخابات شرکت نمیکنن ، حقوقمون کم که هست یارانه مون هم قطع کردن ، به چی دل خوش کنیم بنابراین رای بی رای