صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فعالیت ۱۱۰ مرکز ویژه سلامت دهان و دندان در مشهد

  • کد خبر: ۲۳۵۳۵
  • ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
خدمات اورژانس دندانپزشکی برای شهروندان در شرایط مواجهه با بحران بیماری کرونا هم‌اکنون در ۱۱۰ مرکز ویژه سلامت دهان و دندان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال ارائه است.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر گروه تخصصی سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت "روز ملی دندانپزشکی" خدمات اورژانس دندانپزشکی را شامل درد دندان و آبسه لثه ذکر و بیان کرد: اگر شهروندی در وضعیت کنونی نیازمند معالجه ریشه باشد باید به مراکز تخصصی مراجعه کند. 

 

دکتر فتح‌الله فانی افزود: ۱۱۳ دندانپزشک هم‌اکنون در مناطق فعال دندانپزشکی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارند.


وی خاطرنشان کرد: خدمات ویژه دندانپزشکی در این مراکز به گروههای هدف شامل "مادران باردار، مادران شیرده، خردسالان زیر ۶ سال، کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۴ ساله و همچنین دانش‌آموزان پایه هفتم  ارائه می‌شود. 

 

مدیر گروه تخصصی سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین جمعیت دانش‌آموزی زیر پوشش خدمات دندانپزشکی این دانشگاه را یک میلیون و ۸۰ هزار نفر اعلام و افزود: این خدمات در مناطق روستایی به صورت رایگان و در مناطق شهری با دریافت فقط ۵۰ درصد هزینه ارائه می‌شود. 


وی گفت: تاکنون ۸۵ درصد از دانش‌آموزان پایه هفتم تحصیلی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد معاینه و غربالگری شده‌ و با مراقبت صورت گرفته دندانهای ۷۲ درصد آنها عاری از پوسیدگی شده است.

 

دکتر فانی همچنین به برپایی همایشهای تخصصی این حوزه و همچنین مراسم تجلیل از دست‌اندکاران آن که هر سال به مناسبت "روز ملی دندانپزشکی"برگزار می‌شد اشاره و بیان کرد: امسال به دلیل وضعیت و محدودیتهای اجباری ناشی از بحران شیوع بیماری همه‌گیر هرگونه فعالیتی بدین منظور تنها از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با مراکز فعال دندانپزشکی و حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت می‌گیرد.


۲۳ فروردین ماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام "روز ملی دندانپزشکی" ثبت شده است. 

 

افزون بر ۷۵ درصد جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

 

۲۵ درصد جمعیت استان نیز در چارچوب فعالیت دانشکده‌ها و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام ، تربت‌حیدریه و نیشابور زیر پوشش خدمات بهداشتی و  درمانی هستند.

 

دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب پزشکی در منطقه شرق ایران دارای ۹ هزار دانشجو و افزون بر ۲۰ هزار کارمند امور بهداشتی و درمانی است.

 

این دانشگاه دارای معاونتهای بهداشتی، درمانی، پژوهشی، غذا و دارو، آموزشی، فرهنگی و دانشجویی است. ۳۰ درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۱۶۱ رشته و در مقاطع مختلف تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد، متخصص و فوق تخصص در رشته‌های مختلف علوم پزشکی مشغول تحصیل هستند.

 

دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۵ شبکه بهداشت و درمان، هفت دانشکده،  ۴۶ مرکز تحقیقاتی و ۲۳ بیمارستان را زیر پوشش دارد.

 

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دانشکده‌های پرستاری و مامایی، پزشکی، بهداشت، پیراپزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و طب سنتی تحصیل می‌کنند. 

 

همچنین در چارچوب امکانات بهداشتی و درمانی، از مجموع سه هزار و۳۴۰ روستای خراسان رضوی ۱۴۵۶ روستا دارای خانه بهداشت، ۴۳۲ روستا دارای مرکز بهداشتی و درمانی، ۱۹۴ روستا دارای داروخانه، ۱۹۰ روستا دارای پایگاه بهداشت روستایی و ۴۸ روستا دارای مرکز تسهیلات زایمانی بوده و نیز پزشک خانواده در ۴۹۰ روستا و پزشک در ۶۰۶ روستای این استان مستقر است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.