صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر مشهد گفت: بیش از ۹۰ درصد از افرادی که وارد طلافروشی می‌شوند، به دنبال خرید طلای دست دوم هستند و در واقع برای سرمایه‌گذاری مراجعه می‌کنند.

یوسف تقی‌زادگان در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص ممنوعیت فروش طلای دست دوم اظهار کرد: باید ببینیم خواسته مردم چیست؟ طلای دست دوم باید به فروش برسد و در واقع برنامه دارند که کد آیسیک ندهند و پروانه کسب برای فروش طلای دست دوم صادر نشود.

وی افزود: نمی‌توان جلوی فروش طلای دست دوم را گرفت، اگر غیر از این باشد طلای دست دوم را پرداخت می‌کنند و با اجرت زیادی به فروش می‌رسانند.

تقی‌زادگان بیان کرد: ما فروش دو نوع طلا را ممنوع کردیم. یکی طلای آب شده است؛ زیرا به تولید ضربه می‌زند. دیگری طلای ریز شده شکسته است. طلای مستعمل قابل فروش بوده و باید بدون اجرت به فروش برسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر مشهد ادامه داد: برای برخی شهر‌ها پروانه کسب فروش طلای دست دوم صادر شد، اما ما در مشهد پروانه صادر نکردیم. بخشنامه کردیم و پروانه کسب صارد نکردیم که یک طلافروشی تنها مستعمل‌فروشی باشد. اینکه یک واحد به طور مجزا تنها طلای دست دوم بفروشد، ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد از افرادی که وارد طلافروشی می‌شوند، به دنبال خرید طلای دست دوم هستند و در واقع برای سرمایه‌گذاری مراجعه می‌کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.