صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سرپرست وزارت خارجه با اشاره به مبلغ قابل توجه بلوکه شده ایران در بحرین گفت: امیدواریم زمینه رهاسازی پول‌های بلوکه شده ایران را فراهم کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه ایران و بورنچای دانویواتانا، دبیرکل مجمع گفتگوی همکاری آسیا بعدازظهر امروز پس از نشست مجمع گفتگو همکاری آسیا در نشست خبری حاضر شده و در خصوص موضوعات مطرح شده در این نشست توضیحاتی را ارائه دادند.

وی تصریح کرد: در این مدت روابط ما با امارات و کویت به سطح سفیر ارتقا پیدا کرد و دیشب آخرین حلقه تکمیل شد و ایران و بحرین توافق کردند که مراحل گفتگو برای بررسی ترتیبات لازم برای احیای روابط را آغاز کنند.در عمل قبل از پایان یافتن این دوره این حلقه از سیاست همسایگی که آیت الله رئیسی تاکید داشتند، این حلقه تکمیل شد و ما و بحرین وارد عرصه جدیدی شدیم و در این عرصه قرار است زمینه احیای روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دهیم.

علی باقری درباره توافق ایران و بحرین برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران گفت: یک مبلغ قابل توجهی از ایران در یکی از بانک‌های بحرین از سال‌ها پیش وجود داشته و دسترسی ما دچار مشکل بود. در چارچوب بحث‌های دیشب با عبداللطیف بن راشد الزیانی وزیر خارجه بحرین، یکی از موضوعات همین موضوع بود و سازوکار خاصی را طرفین توافق کردند و امیدواریم زمینه رهاسازی پول‌های بلوکه شده ایران را فراهم کنیم.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.