صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اولین طرح از شبکه اجتماعی دختران انقلاب با نام «محیانو» در مشهد آغازبه‌کار کرد.

منور شایسته‌خو در گفتگو با شهرآرانیوز، درخصوص طرح تشکل «شادا» (شبکه اجتماعی دختران انقلاب) اظهار کرد: دو سال از تأسیس مرکز «زن و خانواده» مؤسسه علمی‌تحقیقی مکتب نرجس می‌گذرد و در این مرکز، بخش‌ها و میز‌های تخصصی را با محوریت دختران نوجوان تعریف کردیم.

وی با معرفی اولین تشکل جامع دخترانه در کشور افزود: در بخش دختران نوجوان، ایده‌ها و طرح‌هایی تنظیم شده که یکی از طرح‌ها طرح تشکل «شادا» است که طی دو سال، به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

مدیر مکتب نرجس با بیان اینکه این طرح با هدف آشنایی نسل جوان و دختران نوجوان با حقیقت و هویت حقیقی خود است، تصریح کرد: اولین گام در اجرایی‌شدن این طرح، استفاده از اوقات فراغت دختران به‌سبک جدید و با تکیه بر حفظ اصول است.

شایسته‌خو با بیان اینکه در طول این دوره، ۶ مربی و ۶ پشتیبان پیش‌بینی شده است، بیان کرد: با تکیه بر این مبانی، اولین طرح از تشکل شادا با طرح «محیانو» کلید خورد. گردانندگان این طرح در رده سنی ۱۶ الی ۲۰ سال هستند و این طرح مختص دختران دبیرستانی دوره اول است.

وی با بیان اینکه این طرح اولین دوره آموزشی، مهارتی و تربیتی دختران نوجوان در کشور است، افزود: امروزه ما نیاز داریم به سمت حکمرانی تربیتی پیشگام شویم.

مدیر مکتب نرجس با معرفی طرح «محیانو» بیان کرد: این دوره در ۶ بخش شامل مهارت زندگی، مهارت تحصیلی، مهارت اخلاقی، مهارت عبادی و مهارت‌های اعتقادی و بصیرتی برگزار می‌شود. علاوه بر این موارد، بازی‌های گروهی، اردوی هیجانی، هنر‌های دستی و... از دیگربرنامه‌های این طرح است.

وی درباره نتایج این طرح بیان کرد: تربیت نسل توأم با رشد شناختی و رشد معرفتی و نسلی که دانش‌های لازم دینی را کسب کرده است، کمک به هویت‌یابی نوجوانان و کمک به آن‌ها در کنشگری درتقابل با تهاجمات فرهنگی و مذهبی و اجتماعی و کسب تجربه‌های معنوی فعال و تأثیرگذار درنهایت به ایجاد شبکه دختران واحد و یکپارچه و هدفمند منجر می‌شود که این شبکه ارتباطی نوجوان می‌تواند منجربه گفتمان‌سازی و جریان‌سازی در بین این نسل شود که هرکدامشان می‌توانند به یک الگو تبدیل شوند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.