صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اداره پیشگیری و مقابله با قاچاق فراورده‌های سلامت اداره کل بازرسی سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر، قاچاق محصولات آرایشی‌بهداشتی تقلبی از کشور‌هایی مثل دبی، پاکستان و هند افزایش‌ یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حامد عبدی با اشاره به اینکه واردات محصولات آرایشی و بهداشتی از سال ۹۷ توسط وزارت صمت به کشور ممنوع اعلام شده است، اظهار کرد: در حال حاضر، اکثر محصولات آرایشی و بهداشتی خارجی در سطح عرضه کالا‌های قاچاق یا تقلبی هستند.

وی بیان کرد: محصولات آرایشی و بهداشتی به دو نوع کالای قاچاق و کالای تقلبی تقسیم می‌شوند که کالای قاچاق نیز خود به دو نوع قاچاق محصولات اصلی و قاچاق محصولات تقلبی تقسیم می‌شوند؛ به‌ عنوان‌ مثال محصولات آرایشی بهداشتی با برند‌های معروف آمریکایی در کشور پاکستان به‌ صورت زیرپله‌ای تولید و با قیمت همان برند کارخانه اصلی به فروش می‌رسند.

رئیس اداره پیشگیری و مقابله با قاچاق فراورده‌های سلامت اداره کل بازرسی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: در حال حاضر قاچاق محصولات آرایشی‌بهداشتی تقلبی از کشور‌هایی مثل دبی، پاکستان و هند افزایش‌ یافته است.

موسی احمدزاده، رئیس انجمن واردکنندگان فراورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران، گفت: میزان قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی ۲.۱ میلیارد دلار است و تحقیقات انجمن نشان می‌دهد ایرانی‌ها پنج‌برابر دیگرکشور‌های خاورمیانه محصولات آرایشی و بهداشتی مصرف می‌کنند که البته این آمار از نظر توسعه‌یافتگی اتفاق خوبی است؛ زیرا خرید لوازم مراقبت از پوست، هزینه‌های درمانی را کاهش می‌دهد.

به گفته انجمن واردکنندگان فراورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران، بازار لوازم آرایش ایران در سال ۲۰۲۲ میلادی، از هفت میلیارد دلار عبور کرد و ارزش این بازار سالانه حدود ۳.۷۲ درصد رشد دارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.