صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

هم‌زمان با ششمین روز ماه محرم‌الحرام و روز بزرگداشت حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع)، همایش بزرگ «احلی من العسل» در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، ششمین روز از ایام دهه اول محرم و در روزی که به نام نامی شهید نوجوان واقعه عاشورا، حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع) نام‌گذاری شده است، رواق امام‌خمینی(ره) میزبان خیل نوجوانان عاشورایی و ولایی مشهدالرضا(ع) بود که با حضور پرشور در اجتماع بزرگ «احلی من العسل» به ندای لبیک «هل من ناصر ینصرنی» امام‌حسین(ع) لبیک گفته و به ساحت شهید نوجوانان کربلا ادای احترام کردند.

نوجوانان عاشورایی در حالی که لباس‌های مشکی برتن و سربند‌های «لبیک یاحسین(ع)»، «لبیک یازینب(س)» و «لبیک یامهدی(عج)» بر سر و پرچم‌ها و علم‌های عزا در دست داشتند، در اجتماع بزرگ «احلی من العسل» شرکت کرده و با این حضور پرشور با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و دیگرشهدای مظلوم کربلا تجدید بیعت کردند.

این مراسم با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید با نوای قاری نوجوان، امیرعلی میرزایی‌مقدم، آغاز شد و در ادامه این مراسم، حاضران میهمان دکلمه‌خوانی ابوالفضل محمودی شدند. مداحی مداحان نوجوان، طا‌ها شیخ‌زاده و مرتضی ارومی ازجمله برنامه‌های تدارک‌دیده‌شده برای این مراسم بود.

در این اجتماع، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهریزیان به ایراد سخنرانی پرداخت و بیان کرد: حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع) شهید نوجوان واقعه عاشورا و الگویی شایسته برای نوجوانان در پاک‌زیستن و پیروی از امام‌زمان(عج) است.

وی تصریح کرد: حضرت قاسم(ع) با اینکه سن کمی داشت، به‌درستی راه حق را تشخیص داده بود و نوجوانان عاشورایی باید این نوجوان سلحشور و پاک را الگوی خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام مهریزیان در ادامه، به سه اصل مهم که رعایت آن توسط نوجوانان آن‌ها را مانند قاسم‌بن‌الحسن(ع) در مسیر پاک‌زیستن قرار می‌دهد، اشاره و عنوان کرد: اولین اصل برای پاک‌زیستن انتخاب دوست خوب است. یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در زندگی، انتخاب دوستانی صالح و نیکوکار است. دوستی با افراد فاسد و گمراه، زندگی انسان را به تباهی می‌کشاند.

وی دومین اصل برای داشتن زندگی پاک را احسان به والدین معرفی و بیان کرد: احترام، احسان و مهربانی با پدر و مادر یکی از عواملی است که در سعادتمندشدن انسان بسیار موثر است و کسی که با والدین خود رفتار خوبی داشته باشد، در مسیر سعادت قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام مهریزیان افزود: سومین اصل برای سعادتمندی توبه و انابه است. همه انسان‌ها در معرض خطا و گناه قرار دارند، اما نوجوانی که می‌خواهد مانند حضرت قاسم(ع) زندگی پاکی داشته باشد، باید بعد از هر گناه، به سوی خدا بازگردد و توبه کند.

در این مراسم، نوجوانان عاشورایی در رثای قاسم‌بن‌الحسن(ع) اشک ماتم ریختند و عزاداری کردند و اجرای سرود گلدسته‌های حرم و اجرای برنامه مرثیه‌سرایی توسط علی‌اکبر حائری از دیگربرنامه‌های این مراسم باشکوه بود.

گفتنی است همایش «احلی من العسل» و اجتماع بزرگ نوجوانان عاشورایی همه‌ساله در روز ششم ماه محرم که روز بزرگداشت حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع) است، در حرم مطهر رضوی و کلیه اماکن مذهبی سراسر کشور برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.