صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون رسانه وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه در دولت سیزدهم، ۴ میلیون مترمربع به زیربنای آموزشی این وزارت‌خانه اضافه شد، گفت: مهر امسال در کشور، مدارس کانکسی با بیش‌از ۱۰ دانش‌آموز نخواهیم داشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مصطفی پردلی، معاون رسانه وزارت آموزش‌وپرورش، در صفحه ویراستی خود نوشت: در حوزه مدرسه‌سازی در دولت سیزدهم، در این سه سال برای حدود ۸۰۰ هزار دانش‌آموز و آینده‌ساز این کشور فضای آموزشی نوساز به بهره‌برداری رسید که حدود ۶۰ درصد این پروژه‌ها ۴ تا ۱۲ کلاسه بوده‌اند و مجموعاً ۴ میلیون مترمربع به زیربنای آموزشی وزارت آموزش‌و‌پرورش اضافه شد.

وی در ادامه، با تأکید بر اینکه از این بین، ۹۰ درصد فضاها آموزشی و ۱۰ درصد ورزشی و پرورشی بوده‌اند، آورده است: آموزش‌وپرورش دولت سیزدهم مدرسه یک‌ تا سه‌کلاسه هم ساخته است و این مدارس در مناطق کمتر برخوردار با جمعیت دانش‌آموزی پایین بوده‌اند؛ به طوری که در مهر امسال در کشور، مدارس کانکسی با بیش‌از ۱۰ نفر جمعیت نخواهیم داشت و این مشی شهیدجمهور بود که در دوردست‌ترین نقاط هم مسئله عدالت رعایت شود.

پردلی در پایان نیز آورده است: برای این کار بزرگ باید به خیرین عزیز و همکاران سازمان نوسازی مدارس «خسته نباشید» گفت‌. همچنین باید دانست هر کار کوچکی در آموزش‌وپرورش بزرگ‌ترین است حتی به اندازه یک آجر (چه برسد به ساخت حدود ۷۰۰۰ مدرسه در ۳ سال)؛ چراکه آینده این کشور در همین مدارس ساخته می‌شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.