صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: وقوع رگبار و رعد‌وبرق و همچنین وزش باد شدید در کوهستان‌های برخی استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، صادق ضیاییان درباره پیش‌بینی شرایط جوی مناطق کوهستانی کشور طی پنجشنبه و جمعه (یکم و دوم شهریورماه) اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی طی پنجشنبه (یکم شهریورماه) در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، جنوب کرمان و شمال هرمزگان به‌ویژه برای ساعت‌های بعدازظهر همراه با ابرناکی و مه‌آلودشدن و کاهش دید افقی و عمودی خواهد بود و وقوع رگبار و رعدوبرق و تگرگ و تندباد موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به بارش‌های رگباری و سیل‌آسا طی چهارشنبه و تداوم بارش‌ها در روز پنجشنبه، توصیه می‌شود از فعالیت‌های کوه‌نوردی و دره‌نوردی و حضور در حاشیه رودخانه‌های این مناطق اجتناب شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی تأکید کرد: با توجه به مهیابودن شرایط رطوبتی، برای قله‌های مرتفع البرز غربی، شرقی و مرکزی همچنین قله سبلان در شمال‌غرب طی ساعات بعدازظهر افزایش ابر و پتانسیل وقوع رگبار موقتی وجود دارد؛ بنابراین رعایت زمان‌بندی برای صعود و اجتناب از قرارگرفتن در فضای باز طی ساعات بعدازظهر و عصر لحاظ شده و به رشد عمودی ابر‌ها و افزایش سرعت وزش باد در ساعت‌های بعدازظهر توجه شود.

وی افزود: با توجه به افزایش تردد فصلی کوه‌نوردان و شرایط ریزش سنگ به‌ویژه در ارتفاعات البرز و شمال‌غرب، انتخاب محل مناسب کمپینگ و اقدامات لازم جهت ایمن‌سازی مکان استقرار همچنین احتیاط در تردد در زمان صعود جهت پرهیز از مواجه‌شدن با شرایط ریزش سنگ لحاظ شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: در سایر مناطق کوهستانی کشور وزش باد به‌ویژه بعدازظهر تا غروب و گاهی وزش باد شدید مهم‌ترین پدیده جوی بوده که در برخی نواحی با خیزش گردوخاک همراه است.

ضیاییان درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران طی روز‌های پایانی هفته نیز گفت: آسمان در این مدت طی روز آفتابی و در ساعات عصر با افزایش سرعت وزش باد و افزایش ابر همراه خواهد بود و در قله‌های مرتفع احتمال وقوع رگبار و رعدوبرق موقتی وجود دارد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.